Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72880

Hankkeen nimi: Onni Care B2C/B2B -mallennus ja testaushanke kuluttajamarkkinoille ja vakuutusmaailmaan Suomessa ja ulkomailla

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 26.5.2017 ja päättyy 31.1.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: SEP SOLUTIONS OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2493785-0

Jakeluosoite: Rantapolku 1 b 1

Puhelinnumero: +358 405363486

Postinumero: 90940

Postitoimipaikka: JÄÄLI

WWW-osoite: www.onnicare.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: van Niekerk Erasmus

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: erasmus(at)onnicare.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 40 835 26 35

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Laajentamalla tuoteportfoliota ja tekemällä uusia markkina-avauksia sekä B2C että B2B -puolelle, SEP Solutions pyrkii laajentamaan toimintaansa pääosin kuluttajapuolella toimivasta vakuutusalaatoimintaa pilotoineesta laitevalmistajasta laajemmin vakuutusalalla ja mahdollisesti myös neuvoloissa käytettävien ratkaisujen tarjoajaksi Suomessa ja ulkomailla. Tuoteportfolion laajennus liittyy sekä palveluiden monipuolistamiseen että niiden osin tilauspohjaiseksi muuttamiseen yhteistyössä paikallisten tutkimuslaitosten kanssa.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 29 500

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 26 627

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 29 500

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 26 627

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Oulun

Kunnat: Oulu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Rantapolku 1 B 1

Postinumero: 90940

Postitoimipaikka: JÄÄLI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei ulkopuolisen asiantuntijan toimesta mutta on analysoitu
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei ulkopuolisen asiantuntijan toimesta mutta on huomioitu
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Päätavoite on kannattava liiketoiminta joka mahdollistaa sukupuolten tasa-arvon edistämisen työpaikalla

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen tavoitteena on kasvattaa SEP Solutions Oy:n liikevaihtoa sekä vahvistaa yrityksen Onni Care -tuotteen ja palvelun tuotteen ja palvelun tunnettuutta. Tuotteen ja palvelun tunnettuutta tavoitellaan edistämään tuotteiden ja palvelun myyntiä ja markkinointia ja vahvistamaan yrityksen ja etenkin Onni Care -tuotteen ja palvelun profiilia kansainvälisillä markkinoilla, jolla puolestaan tavoitellaan erilaisia yhteistyökuvioita muiden alan toimijoiden kanssa. Jotta tavoiteltu liikevaihdon kasvu saavutetaan, tuotteen ja palvelun tulee olla tarpeeksi laadukkaita ja monipuolisia ja niiden tuotantomenetelmien tulee olla niin optimoituja kuin mahdollista tämän luokan tuotantoerien ollessa kyseessä. Palvelun osalta muita toiminnallisuuksia on tarkoitus lisätä jatkossa; tässä vaiheessa riittää että palvelun striimauksessa ei ole merkittävää viivettä ja audiolaatu on kilpailijoihin verrattava. Hankkeen tavoitteisiin päästään perinpohjaisesti selvittelemällä kilpailukenttä, omat erottavat tekijät, vahvuudet ja heikkoudet, nousevat trendit, eri markkinoiden myynninaloitusedellytykset, eri kanavien kate-rakenteet, eri kanavien maksukäytänteet, myyntiennusteet, myynnin kysynnän luontikeinot ja muut myynnin aloitukseen liittyvät oleelliset seikat valituilla kuluttaja-markkinoilla. Selvityksen kohteena on myös erilaiset yhteistyöedellytykset, -käytäneet ja -mahdollisuudet erilaisten b2b -toimijoiden kanssa. Hankkeen toimenpiteitä mitataan hankkeen eri vaiheissa jotta voidaan pyrkiä varmistamaan, että kussakin vaiheessa tehdään hankkeen onnistumisen kannalta kriittisimpiä toimenpiteitä, koska resurssien vähyys ymmärretään ja hankkeen hyödyt halutaan maksimoida. Hankkeen päätyttyä yrityksellä on valmiudet suunnitella seuraavia toimenpiteitä kokonaan uudella tavalla huomioiden myös mahdollisia muutoksia toisaalta alan kv-markkinoilla ja toisaalta laajemmin vakuutus-, teleoperaattori ja/tai health tech -kentässä.