![]() |
![]() |
Hankekoodi: A72880
Hankkeen nimi: Onni Care B2C/B2B -mallennus ja testaushanke kuluttajamarkkinoille ja vakuutusmaailmaan Suomessa ja ulkomailla
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 26.5.2017 ja päättyy 31.1.2019
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: SEP SOLUTIONS OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2493785-0
Jakeluosoite: Rantapolku 1 b 1
Puhelinnumero: +358 405363486
Postinumero: 90940
Postitoimipaikka: JÄÄLI
WWW-osoite: www.onnicare.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: van Niekerk Erasmus
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: erasmus(at)onnicare.com
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 40 835 26 35
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Laajentamalla tuoteportfoliota ja tekemällä uusia markkina-avauksia sekä B2C että B2B -puolelle, SEP Solutions pyrkii laajentamaan toimintaansa pääosin kuluttajapuolella toimivasta vakuutusalaatoimintaa pilotoineesta laitevalmistajasta laajemmin vakuutusalalla ja mahdollisesti myös neuvoloissa käytettävien ratkaisujen tarjoajaksi Suomessa ja ulkomailla. Tuoteportfolion laajennus liittyy sekä palveluiden monipuolistamiseen että niiden osin tilauspohjaiseksi muuttamiseen yhteistyössä paikallisten tutkimuslaitosten kanssa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 29 500
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 26 627
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 29 500
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 26 627
Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa
Seutukunnat: Oulun
Kunnat: Oulu
Jakeluosoite: Rantapolku 1 B 1
Postinumero: 90940
Postitoimipaikka: JÄÄLI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Hankkeen tavoitteena on kasvattaa SEP Solutions Oy:n liikevaihtoa sekä vahvistaa yrityksen Onni Care -tuotteen ja palvelun tuotteen ja palvelun tunnettuutta. Tuotteen ja palvelun tunnettuutta tavoitellaan edistämään tuotteiden ja palvelun myyntiä ja markkinointia ja vahvistamaan yrityksen ja etenkin Onni Care -tuotteen ja palvelun profiilia kansainvälisillä markkinoilla, jolla puolestaan tavoitellaan erilaisia yhteistyökuvioita muiden alan toimijoiden kanssa. Jotta tavoiteltu liikevaihdon kasvu saavutetaan, tuotteen ja palvelun tulee olla tarpeeksi laadukkaita ja monipuolisia ja niiden tuotantomenetelmien tulee olla niin optimoituja kuin mahdollista tämän luokan tuotantoerien ollessa kyseessä. Palvelun osalta muita toiminnallisuuksia on tarkoitus lisätä jatkossa; tässä vaiheessa riittää että palvelun striimauksessa ei ole merkittävää viivettä ja audiolaatu on kilpailijoihin verrattava. Hankkeen tavoitteisiin päästään perinpohjaisesti selvittelemällä kilpailukenttä, omat erottavat tekijät, vahvuudet ja heikkoudet, nousevat trendit, eri markkinoiden myynninaloitusedellytykset, eri kanavien kate-rakenteet, eri kanavien maksukäytänteet, myyntiennusteet, myynnin kysynnän luontikeinot ja muut myynnin aloitukseen liittyvät oleelliset seikat valituilla kuluttaja-markkinoilla. Selvityksen kohteena on myös erilaiset yhteistyöedellytykset, -käytäneet ja -mahdollisuudet erilaisten b2b -toimijoiden kanssa. Hankkeen toimenpiteitä mitataan hankkeen eri vaiheissa jotta voidaan pyrkiä varmistamaan, että kussakin vaiheessa tehdään hankkeen onnistumisen kannalta kriittisimpiä toimenpiteitä, koska resurssien vähyys ymmärretään ja hankkeen hyödyt halutaan maksimoida. Hankkeen päätyttyä yrityksellä on valmiudet suunnitella seuraavia toimenpiteitä kokonaan uudella tavalla huomioiden myös mahdollisia muutoksia toisaalta alan kv-markkinoilla ja toisaalta laajemmin vakuutus-, teleoperaattori ja/tai health tech -kentässä.