Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72895

Hankkeen nimi: Tuotteiden suunnittelu, tuotteistaminen sekä markkinakartoitus.

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 21.4.2017 ja päättyy 31.1.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: MEDRIAN OYPIETARINEN RIITTA HELENA

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2602751-9

Jakeluosoite: Jukolankatu 18

Puhelinnumero: +358 50 375 9888

Postinumero: 80160

Postitoimipaikka: JOENSUU

WWW-osoite: www.medrian.fi; www.helpie.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Hiltunen Jari

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jari.hiltunen(at)medrian.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 50 375 9888

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeen tavoitteena on lisätä panostusta vahvaan kansainväliseen kasvuun ja vientiin. Markkinatarpeeseen vastaamiseen tarvitaan tuotteiden suunnittelua, tuotteistamista sekä markkinakartoitusta, joiden avulla pystymme takaamaan tuotteen saatavuuden ja varmistamaan toimitusaikataulut.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 26 060

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 18 053

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 26 060

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 18 053

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Karjala

Seutukunnat: Joensuun

Kunnat: Joensuu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Jukolankatu 18

Postinumero: 80160

Postitoimipaikka: JOENSUU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
On todettu, että hankkeella on sukupuolineutraali työllistämisvaikutus.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Tehtäviin valitaan vaatimusten mukaisesti niihin parhaiten kykenevät henkilöt.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite on parantaa yrityksen kilpailukykyä vastaamalla asiakkaiden tarpeisiin.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Medrian on saanut terveydenhuoltoon tarkoitetut kertakäyttöiset tuotteet valmiiksi: HELPtray -hoitovälinetarjottimen sekä Sakula Arcalis -hoitomaljan. Tuotantomuotit ovat valmiit suureen tuotantoon. Tuotteiden mallisuoja kattaa EU:n alueen. Tuotteiden markkinointimateriaalit löytyvät suomen- ja englanninkielisinä. Markkinointimahdollisuuksia on kartoitettu globaalisti ja ensimmäiset toimitukset mm. Euroopan alueelle ovat lähteneet. Neuvotteluja on käynnissä kansainvälisten jakelijoiden kanssa.