Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73083

Hankkeen nimi: Mobiileihin päätelaitteisiin suunnattujen tuotteiden ja palveluiden sekä digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 15.8.2017 ja päättyy 15.11.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: RUOVEDEN SANOMALEHTI OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 0152799-8

Jakeluosoite: Honkalantie 2

Puhelinnumero: +358

Postinumero: 34600

Postitoimipaikka: RUOVESI

WWW-osoite: www.ruovesi-lehti.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Makkonen Sanna

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: sanna.makkonen(at)ruovesi-lehti.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Mobiilien tuotteiden ja palveluiden sekä liiketoiminnan kehittäminen Ruoveden Sanomalehti Oy:lle.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 44 440

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 40 394

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 44 440

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 40 394

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Ylä-Pirkanmaan

Kunnat: Ruovesi

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Honkalantie 2

Postinumero: 34600

Postitoimipaikka: RUOVESI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Sukupuolineutraali hanke.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Sukupuolineutraali hanke.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Sukupuolineutraali hanke.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 5
Tiivis yhteistyö paikallisen yrittäjistön ja kunnan kanssa.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 5 5
Hankkeessa syntyy uusia aineettomia tuotteita ja palveluita.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 3
Yhteisöllisyys luo hyvinvointia.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 5 5
Yhteisöllisyys tukee paikkakunnan kulttuuriympäristöä.
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa Ruoveden Sanomalehti Oy:lle lähdettiin suunnittelemaan ja toteuttamaan mobiilin (mobilisaatio) liiketoiminnan käynnistämistä sekä siihen liittyviä digitaalisia tuotteita ja palveluita. Hankkeen tuloksena saatiin synnytettyä palvelukokonaisuuden prototyyppi sekä tähän kokonaisuuteen liittyvä sisältökonsepti ja digitaalisten palveluiden/tuotteiden suunnitelma. Kokonaisuuden sisällöksi synnytettiin sisältökokonaisuudet uutisointiin, paikallisten yritysten markkinointiin/mainontaan, alueellisten palveluiden hakupalveluun sekä alueen asukkaiden osallistamiseen (kuvat, videot, sosiaalinen media).