Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73114

Hankkeen nimi: Augumenta kansainvälisille markkinoille

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 5.4.2017 ja päättyy 31.12.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: AUGUMENTA OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2506930-3

Jakeluosoite: Kasarmintie 23

Puhelinnumero: +358 8 4154 1303

Postinumero: 90130

Postitoimipaikka: OULU

WWW-osoite: http://augumenta.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Aaltonen Tero

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: tero(at)augumenta.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 8 4154 1303

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeen aikana Augumenta osallistuu useille teollisen alan messuille Keski-Euroopassa sekä Pohjois-Amerikassa. Tavoitteena on esitellä tuotetarjontaamme teollisille asiakkaille sekä tehdä markkinatutkimusta konsulttien avustamana.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 52 120

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 26 925

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 52 120

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 26 925

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Oulun

Kunnat: Oulu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kasarmintie 23

Postinumero: 90130

Postitoimipaikka: OULU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Päätavoite on uuden tiimin luominen - tiimin jäseniä palkatessa huomio kiinnittyy kandidaatin kykyihin, ei sukupuoleen.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Päätavoite on uuden tiimin luominen - tiimin jäseniä palkatessa huomio kiinnittyy kandidaatin kykyihin, ei sukupuoleen.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Päätavoite on uuden tiimin luominen - tiimin jäseniä palkatessa huomio kiinnittyy kandidaatin kykyihin, ei sukupuoleen.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Augumenta haastatteli eri teollisuusalojen yritysasiakkaita kartoittaakseen heidän lisätyn todellisuuden teknologiatarpeita Keski-Euroopassa sekä Pohjois-Amerikassa. Haastattelut toteutettiin messutapahtumien yhteydessä sekä erillissä tapaamisissa asiakkaiden konttoreilla ja tehtaissa. Itse suoritetun asiakastiedustelun lisäksi käytimme ulkopuolisia konsultteja kilpailijatilanteen ja markkinoiden arvoketjujen selvittämiseen.