Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73309

Hankkeen nimi: Design-verkkokaupan kehittäminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 9.8.2017 ja päättyy 31.12.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: VÄISÄNEN DESIGN OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2843586-6

Jakeluosoite: Vanttitie 13 A 1

Puhelinnumero: +358 44 365 6165

Postinumero: 70460

Postitoimipaikka: KUOPIO

WWW-osoite: vaisanen.design

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Väisänen Heli

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: helssu.tervo(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 44 365 6165

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa kehitetään designia myyvän verkkokaupan suunnittelu-, tuotanto-, markkinointi- ja liiketoimintaprosesseja. Tavoitteena on päästä kansainvälisille markkinoille, painottuen aluksi Saksaan ja Iso-Britanniaan.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 31 280

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 25 274

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 31 280

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 25 274

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Savo

Seutukunnat: Kuopion

Kunnat: Kuopio

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Vanttitie 13 A 1

Postinumero: 70460

Postitoimipaikka: KUOPIO

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 1.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Hankkeessa työskentelee sekä nainen että mies, eikä sukupuoli vaikuta hankkeessa tehtäviin töihin.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeessa työskentelee sekä nainen että mies, eikä sukupuoli vaikuta hankkeessa tehtäviin töihin.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Sukupuolet toimivat tasa-arvoisesti hankkeessa.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 7 0
Materiaalivalinnoissa pyritään käyttämään kestävän kehityksen mukaisia valintoja; mm. tuotepakkaukset eivät ole kertakäyttöroskaa vaan käyttöeesiteitä itsessään.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 6
Alihankkijoiksi pyritään valitsemaan Suomesta sellaiset toimijat, joilla on vastuulliset tuotantomenetelmät ja kestävän kehityksen periaatteet.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 6
Alihankkijoiksi pyritään valitsemaan Suomesta sellaiset toimijat, joilla on vastuulliset tuotantomenetelmät ja kestävän kehityksen periaatteet.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 6
Alihankkijoiksi pyritään valitsemaan Suomesta sellaiset toimijat, joilla on vastuulliset tuotantomenetelmät ja kestävän kehityksen periaatteet.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 8 0
Materiaalivalinnoissa pyritään käyttämään kestävän kehityksen mukaisia valintoja; mm. tuotepakkaukset eivät ole kertakäyttöroskaa vaan käyttöeesiteitä itsessään.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 6 0
Alihankkijoiksi valitaan suomalaisia kestävän kehityksen ja uusiutuvien energialähteiden käyttäjiä.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 8 0
Alihankkijat pyritään löytämään mahdollisimman läheltä, ihannetapauksessa omasta kaupungista ja Pohjois-Savosta.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 5 0
Koska alihankkijat tulevat olemaan lähellä, on logistiikkaan ja liikkumiseen liittyvä energiankulutus saatu vähäiseksi.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 9 0
Tuotteet on tarkoitettu tuomaan kuluttajille hyvinvointia, vahvistamalla kuluttajan identiteettiä ja hyviä puolia sekä luomalla esteettisesti miellyttävää ympäristöä.
Tasa-arvon edistäminen 9 0
Yrityksen brändi rakentuu onnellisen, tasapainoisen ja henkisesti vahvan ihannekuvan ympärille, jossa myös ihmisoikeudet, tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus on tärkeässä roolissa. "Jokainen saa olla sellainen kuin haluaa."
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 9 0
Yrityksen brändi rakentuu onnellisen, tasapainoisen ja henkisesti vahvan ihannekuvan ympärille, jossa myös ihmisoikeudet, tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus on tärkeässä roolissa. "Jokainen saa olla sellainen kuin haluaa."
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa kehitettiin verkkokaupan suunnittelu-, tuotanto-, markkinointi- ja liiketoimintaprosesseja. Tuloksena verkkokaupasta on muodostunut design-koruja myyvä, kansainvälinen toimija.