Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73705

Hankkeen nimi: Matkailukeskus Rauhalahden liiketoiminnan kehittäminen ja kansainvälistyminen toimintaympäristön muutostilanteessa.

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 19.12.2017 ja päättyy 30.6.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: SUOMI CAMPING OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2332771-9

Jakeluosoite: Haapaniemenkatu 7-9 B

Puhelinnumero: +358405266068

Postinumero: 00530

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite: www.suomicamping.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Simonen Sami

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Aluepäällikkö

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: sami.simonen(at)visitrauhalahti.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358447181111

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Matkailukeskus Rauhalahden toimintaympäristössä on tapahtumassa kaavoituksesta johtuen merkittäviä muutoksia, jotka laskevat liikevaihtoa ja kannattavuutta tuntuvasti. Hankkeella toteutettavilla investoinneilla korjataan aiheutuva kannattavuuden ja vetovoimaisuuden lasku sekä kehitetään alueen tuotteita ja palveluja nykyaikaisen, modernin kansainvälisen matkailijan tarpeita vastaavaksi.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 245 700

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 245 700

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 245 700

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 245 700

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Savo

Seutukunnat: Kuopion

Kunnat: Kuopio

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Rauhankatu 3

Postinumero: 70700

Postitoimipaikka: KUOPIO

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 4

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Työllisyysvaikutus positiivinen erityisesti naisille
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
sukupuolineutraalit tuotteet ja palvelut
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankeessa toteutuu sukupuolten tasa-arvo

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Suomi Camping Oy:n / Matkailukeskus Rauhalahden saama yrityksen kehittämisavustus oli merkittävässä roolissa tehtyjen investointien toteuttamiseksi. Hankkeen aikana toteutetut investoinnit vastaavat yrityksen kehittämistarpeisiin ja onnistuivat tavoitteiden mukaisesti. Kannattavuus, asiakasmäärät sekä tunnettavuus kasvoi selvästi investointien ansiosta ja hanketta voidaan pitää onnistuneena.