Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73801

Hankkeen nimi: Yrityksen kehittämis- ja kansainvälistymishanke

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 20.10.2017 ja päättyy 31.12.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: OY AUDIOIMPORT GROUP KINNUNEN AB

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2441602-7

Jakeluosoite: Palkkitie 10

Puhelinnumero: 0407290346

Postinumero: 84100

Postitoimipaikka: YLIVIESKA

WWW-osoite: www.audioimport.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kinnunen Pekka

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: pekka(at)audioimport.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0407290346

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Projektin hankkeena oman tuotemerkin kehittäminen ja markkinoiden tutkiminen, oman tuotannon aloittaminen, työympäristön ja tuotekehitystilojen rakentaminen, mittalaitteistojen hankinta, raaka-aine varaston rakentaminen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 45 820

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 19 706

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 45 820

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 19 706

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Ylivieskan

Kunnat: Ylivieska

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Korjaamontie 18

Postinumero: 84100

Postitoimipaikka: YLIVIESKA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
ei
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
ei
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Tulemme palkkaamaan lisää henkilökuntaa molemmilta sukupuolilta.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 3 0
lisäämme työpaikkoja
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 2 0
Käytämme käännöspalveluja ja tuotekehityspalveluja.
Liikkuminen ja logistiikka 3 0
Logistiikka paranee kasvun myötä
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 0
Työympäristö paranee, tuotamme tuotteita jotka helpottavat elämistä
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Tavoitteenamme on ollut oman tuotemerkin kehittäminen, markkinoiden tutkiminen, työympäristön ja tuotekehitystilojen rakentaminen ja laitteiston hankkiminen. Olemme panostaneet oman tuotemerkin kehittämiseen ja suunnitteluun paljon aikaa viimeisen parin vuoden aikana. Uusien toimitilojen rakentamisen ja tarvittavien laitteistojen hankkimisen ansiosta tuotteiden konkreettinen mallintaminen ja testaaminen onnistuu aivan uudella tavalla, jolloin pystymme paremmin kehittämään tuotteitamme eteenpäin. Meillä on tänä päivänä useita omia tuotteita tulossa valikoimaamme, suunnittelutyöt on tehty ja tuotteiden valmistus on aloitettu Kiinassa. Markkinatutkimuksen osalta vienninselvitysmatkat Aasiaan ovat olleet hedelmällisiä ja olemme päässeet seuraamaan läheltä ihmisten ostokäyttäytymistä sikäläisillä messuilla.