Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73831

Hankkeen nimi: Viestintähanke

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 5.4.2018 ja päättyy 31.12.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: 4EVENT OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 1647342-7

Jakeluosoite: Askonkatu 9 F

Puhelinnumero: +358207291871

Postinumero: 15900

Postitoimipaikka: LAHTI

WWW-osoite: www.4event.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Voutilainen Jussi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jussi.voutilainen(at)4event.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400507875

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

4event on keskittynyt aiemmissa kehityshankkeissa koko prosessin ohjaukseen (CRM, v. 2013-2014) ja palvelutuotannon skaalautumiseen sekä palvelukulttuuriin (v. 2015-2016). Käynnistyvässä hankkeessa yritys keskittyy kehittämään viestintäprosesseja, lisäämään laadukkaalla viestinnällä asiantuntijuutta ja myyntiä sekä samalla valmistelemaan kansainvälistä skaalautuvuutta (sähköiset palvelualustat ja työkalut).

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 30 880

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 18 221

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 30 880

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 18 221

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Päijät-Häme

Seutukunnat: Lahden

Kunnat: Lahti

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Askonkatu 9 F

Postinumero: 15100

Postitoimipaikka: LAHTI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 2

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
4event haluaa lisätä naisten osuutta yrityksessä, koska enenevässä määrin naiset ohjaavat työhyvinvointiprosesseja yrityksissä
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Tavoitteena hankekoordinaattoriksi ottaa nainen ja hankkeen jälkeen palkata nainen viestintäjohtajaksi
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
4event edistää tasa-arvoa niin palkkauksen kuin työtehtävienkin suhteen

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 3
Konseptimme edistää hyötyliikunnan lisäämistä kotiovelta ja näin osaltaan lissä liikumista ilman moottoroituja välineitä
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 6
digitalisaation hyödyntäminen ja uusia liitetoimintoja
Liikkuminen ja logistiikka 0 6
Hyötyliikunnan lisääminen
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 10
Meidän liiketoiminnan keskeisin tavoite
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen kautta on kehitetty 4event Oy:n sisäistä ja ulkoista viestintää. Viestintähankkeella on ollut viestintästrategian syntymiselle sekä siihen liittyville käytännön yritystoiminnan kehittämiselle suuri merkitys. Hankeen ansiosta ja ulkopuolisten palveluntuottajien toimesta on viety läpi koko yrityksen strategiatyö ja viestintäkokonaisuus on osa strategiatyötä ja sen jatkotyöstöä. Markkinatilanne on korona-aikana muuttunut. Olemme mm. rakentaneet täysin uudenlaisen markkinointiviestin sekä somestrategian. Olemme myös ulkoisen viestinnän lisäksi pyrkineet hankkeen aikana kehittämään sisäistä viestintää 4eventin valtakunnallisen osaajaverkoston suuntaan.