Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74021

Hankkeen nimi: Opetusalan pelit ja sosiaalisen oppimispelaamisen alusta

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 31.5.2018 ja päättyy 1.4.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: SUOMEN KOODIKOULU OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2838482-7

Jakeluosoite: Rantakatu 3

Puhelinnumero: +358 451248795

Postinumero: 90100

Postitoimipaikka: OULU

WWW-osoite: www.codeschoolfinland.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Vallirinne Jani

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: CTO

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jani(at)codeschoolfinland.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358451248795

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tavoitteena on toteuttaa opetusalan peliportfolio, jonka avulla voidaan opettaa useilla erilaisilla pedagogisilla menetelmillä ja pyrkien samalla oppilaiden yhteistoimintaan. Hankkeessa toteutetaan yrityksen nykyisen Bobo-pelin pohjalta yleinen monen oppijan yhteinen pelialusta ja sovelletaan sitä kolmeen uuteen peliin. Pelit integroidaan osaksi Koodikoulun oppimateriaaleja.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 29 010

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 27 024

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 29 010

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 27 024

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Oulun

Kunnat: Oulu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Rantakatu 3

Postinumero: 90100

Postitoimipaikka: OULU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Haastattelututkimukset suoritetaan molemmille sukupuolille ja pyritään maksimoimaan käyttäjäkunta.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Työhön osallistuu molempia sukupuolia
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoitteet ovat muualla, vaikka tasa-arvo on tärkeä sivutavoite

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 3 3
Tuote on palvelu
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 4 2
Yksi kehitettävien pelien päätavoitteista on yhteisöllisyyden kasvattaminen
Tasa-arvon edistäminen 2 2
Yksi kehitettävien pelien päätavoitteista on suvaitsevaisuus ja kaikkien huomioonottaminen
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 2 2
Kehitettävät pelit eivät syrji ketään vaan kannustavat yhteistyöhön kaikkia osallistuvia
Kulttuuriympäristö 2 2
Rikastaa julkisia tiloja hyödyllisillä sisällöllä julkisissa näytöissä
Ympäristöosaaminen 2 2
Opetussisällöt liittyvät mm. kierrätykseen

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa toteutettiin yhteisöllisestä pelistä tekoälyä käyttävä ja puheohjaukseen perustuva versio. Tämä antoi meille erittäin hyvän lähtökohdan uusien tekoäly- ja puheohjaustuotteiden kehittämiseen. Lisäksi pelialustamme tuotteistettiin niin, että sen pohjalta on helppo tehdä uusia pelejä eri asiakasryhmien tarpeisiin.