Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74173

Hankkeen nimi: Finnish Equestrian Companyn kehittämishanke

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 30.4.2018 ja päättyy 31.10.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: FINNISH EQUESTRIAN COMPANY OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2872331-5

Jakeluosoite: Karjakatu 8

Puhelinnumero: +358 407252532

Postinumero: 90130

Postitoimipaikka: OULU

WWW-osoite: www.finnishequestrian.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Peltola Elina

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: elina.peltola(at)luminosity.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 503597078

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Finnish Equestrian Company tuo markkinoille luonnonmateriaaleista valmistettuja korkealaatuisia ja eettisesti tuotettuja design-tuotteita hevosille ja koirille. Hankeen tavoitteena on kehittää ensimmäinen tuoteperhe valmiiksi tuotteiksi ja luoda brändistrategia. Hankkeen aikana myös rakennetaan alihankinta- ja jälleenmyyntiverkosto ja tavoitellaan näkyvyyttä brändille kansainvälisillä markkinoinnilla osallistumalla kansainvälisille messuille ja tapahtumiin.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 22 340

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 18 265

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 22 340

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 18 265

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Oulun

Kunnat: Oulu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Karjakatu 8

Postinumero: 90130

Postitoimipaikka: OULU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 1.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Olemme naisyrittäjiä uskomme sukupuolitasa-arvnon toteutuvan.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Käsityöt ja kudonta ovat naisvaltaisia aloja, joten työllistämme naisia hankkeessamme.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Uskomme sukupuolitasa-arvon toteutuvan, mutta se ei ole yrityksemme päätavoite.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Finnish Equestrian Company toi yrityksen kehittämishankkeen puitteissa markkinoille korkealaatuisia ja eettisesti tuotettuja design-tuotteita hevosille ja koirille. Hankkeen aikana tuotaantoon asti tulivat villaiset hevosten verryttelyviltit ja koirien nahkatuotteita. Lisäksi tallilaukkusarja saatiin tuotekehitysvaiheeseen. Yritykselle luotiin brändistrategia ja rakennettiin alihankinta - ja jälleenmyyntiverkostoa. Kansainvälistä näkyvyyttä rakennettiin mm. osallistumalla ulkomaisille messuille.