Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74352

Hankkeen nimi: Hotelway Communication Center

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 16.10.2018 ja päättyy 17.10.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: LIMBER WAY OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2826093-9

Jakeluosoite: Artturinkatu 2

Puhelinnumero: +358 20 730 3888

Postinumero: 20200

Postitoimipaikka: TURKU

WWW-osoite: www.limberway.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Vahokoski Hannu

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: hannu.vahokoski(at)limberway.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 400795049

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Rakennamme hotelleja varten kommunikointikeskuksen, jonka kautta hotellien on mahdollista kommunikoida asiakkaidensa kanssa laitteista ja järjestelmistä riippumatta. Tavoitteena on saada aikaan demo, sekä ensimmäiset pilotit, jotta tiedämme mihin suuntaan varsinainen kehitystyö pitää suunnata.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 50 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 49 771

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 50 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 49 771

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Varsinais-Suomi

Seutukunnat: Turun

Kunnat: Turku

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Artturinkatu 2

Postinumero: 20200

Postitoimipaikka: TURKU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 10, joihin työllistyvät naiset 4

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 3.00, joihin työllistyvät naiset 3.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Sukupuolineutraali hanke, ei tasa-arvovaikutusta
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Sukupuolineutraali hanke, ei tasa-arvovaikutusta
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Sukupuolineutraali hanke, ei tasa-arvovaikutusta

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 1 1
Hotelliveirailta saadaan tarkempi tieto heidän tarpeistaa, eikä hotellin pidä arvailla esim. pyyhkeiden puhdistamista.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 1 2
Hotellivieraat pystyvät helpommin kuluttamaan paikallisia palveluita.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 5 4
Tämä on koko hankkeen keskeinen ajatus.
Liikkuminen ja logistiikka 1 2
Asiakkaiden kuljetustarpeita pystytään ennakoimaan paremmin.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 2 2
Asiakkaiden hotellikokemus paranee
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Kulttuuriympäristö 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Ympäristöosaaminen 0 0
Ei suoraa vaikutusta

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hotelway on rakentanut hotelleille asiakaskommunikointijärjestelmän ja -palvelun, jonka pääasiallisena kanavana on chat ja palvelubotti. Palvelun kanavavalintoja muokattiin hankkeen aikana ELY-keskuksen joustavalla avustuksella. Järjestelmä on nyt valmiina testattavaksi kaupallisesti Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Ensimmäiset pilotit Suomessa ja Virossa vaikuttavat siltä, että palvelulle on todellakin kysyntää ja hotellit, sekä heidän asiakkaansa ovat tyytyväisiä.