Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74426

Hankkeen nimi: Kansainvälistyminen ja tuotannon tehostaminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 23.11.2018 ja päättyy 31.3.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: MUOTOTUOTE KY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2320742-6

Jakeluosoite: Ilmarisentie 24

Puhelinnumero: 0445948533

Postinumero: 15200

Postitoimipaikka: LAHTI

WWW-osoite: www.muoto2.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kentta Mikko

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Omistaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: info(at)muoto2.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0445948533

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

MUOTO2 brändin näkyvyyden tehostaminen kansainvälisillä messuilla. Tuotannon tehostaminen laitehankinnalla.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 34 700

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 25 634

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 34 700

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 25 634

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Päijät-Häme

Seutukunnat: Lahden

Kunnat: Lahti

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Ilmarisentie 24

Postinumero: 15200

Postitoimipaikka: LAHTI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Hanke on sukupuolineutraali
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Hanke on sukupuolineutraali
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hanke on sukupuolineutraali

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 2 4
Pitkäikäiset, kestävät tuotteet
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 2 4
Lähimuotoilu, kotimaisuus, lähimarkkinat
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 2 2
Puutuotteet ovat hiilinieluja
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 4 6
Alihankkijoiden kanssa tehtävä yhteistyö kasvaa lähialueella.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 6 0
Logistiikka kulut pienenevät, kuljetustarve vähenee; hiilidioksidipäästöt vähenee
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 4 7
Työhyvinvointi paranee, kun työt tehdään toimipisteessä nykyaikaisilla menetelmillä. Moderni kone lisää työturvallisuutta.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Keskeinen tavoitteemme hankkeella oli tuotannon tehostaminen. Olemme onnistuneet siinä hyvin ja hanke toteutui hienosti. Brändikuvan vahvistuminen kansainvälisten messujen kautta onnistui hyvin. Esiintyminen muiden laadukkaiden huonekalu– ja sisustusalan brändien joukossa toi brändille lisä–arvoa ja lisäksi ulkomaisia jälleenmyyjiä laadukkaille tuotteillemme.