Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74434

Hankkeen nimi: DOOH Manager

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 22.11.2018 ja päättyy 31.3.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: BLIP OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2518306-9

Jakeluosoite: Jaakkoniitynkatu 1

Puhelinnumero: 0445273706

Postinumero: 70840

Postitoimipaikka: KUOPIO

WWW-osoite: www.blip.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Korolainen Tuukka

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Hallituksen pj

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: tuukka.korolainen(at)blip.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0445273706

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Blip Oy kehittää digitaalisen ulkomedian hallintaa ja myyntiä tukevaa alustaa alan PK-yrityksille.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 20 950

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 20 950

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 20 950

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 20 950

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Savo

Seutukunnat: Kuopion

Kunnat: Kuopio

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Jaakkoniitynkatu 1

Postinumero: 70840

Postitoimipaikka: KUOPIO

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Olemme tehneet sisäisesti suppean analyysin analyysin toimintaympäristöstä sukupuolinäkökulmasta. Median, markkinoinnin ja viestinnän aloilla naisilla on vahva rooli ja kokemuksemme mukaan toimintaympäristö on sukupuolten osalta varsin tasapainoinen. Sähköisten järjestelmien kehittäminen on sukupuolinäkökulmasta neutraali hanke. Hankkeeseen liittyvä ohjelmistokehitys puolestaan on varsin miesvaltaista liiketoimintaa ja olemme tältä osin päättäneet ottaa sukupuolien välisen tasa-arvon huomioon hankkeen toteutuksessa ja mahdollisissa omissa hankkeeseen suoraan tai epäsuorasti liittyvissä rekrytoinneissa.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeen ohjelmistokehityskumppania valittaessa on otettu huomioon, että valittu kumppani pyrkii edistämään tasa-arvon toteutumista toimialallaan kannustamalla naisia ja tyttöjä tietotekniikan pariin, mm. olemalla toteuttamassa Django Dames tapahtumaa.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite on uuden tuotteen kehittäminen ja viennin avaaminen. Tasa-arvo näkökohdat on pyritty huomioimaan.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 5
Hankkeen päätavoite on kehittää aineeton tuote ja siihen liittyvää palvelua. Vaikuttaa välillisesti pidemmällä tähtäimellä mm. rajapintojen kehittämisen kautta muihin aineettomiin palveluihin.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa Blip Oy kehitti ulkomedia-alan PK-yrityksille suunnatun digitaalisen ulkomedian hallintaa ja myyntiä tukevaa alustan ensimmäisen version. Käyttäjäpalautteen perusteella alusta vastaa hyvin tarpeeseen helposti käyttöönotettavana mediatilan hallinnan ja kampanjamyynnin työkaluna.