Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74523

Hankkeen nimi: Treaper Oy:n kansainvälistymisen ja yrityskuvan kehittäminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 22.11.2018 ja päättyy 31.5.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: TREAPER OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2510294-3

Jakeluosoite: Kiertokoulu 36 as 2

Puhelinnumero: 0503008890

Postinumero: 82220

Postitoimipaikka: NIITTYLAHTI

WWW-osoite: www.3hgr.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kakkonen Lauri

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: lauri(at)3hgr.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0503008890

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Treaper Oy:n kansainvälistymisen ja yrityskuvan kehittäminen. Uusien vientimaiden kartoittaminen, messuosallistumiset ja messumateriaalien kehittäminen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 16 500

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 5 157

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 16 500

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 5 157

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Karjala

Seutukunnat: Joensuun

Kunnat: Joensuu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kiertokoulu 36b

Postinumero: 82220

Postitoimipaikka: NIITTYLAHTI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Aseet ja metsästys ovat mielletty yleisesti hyvin miesvaltaiseksi harrastukseksi. Kuitenkin naisten osuus harrastajista on kasvussa. Treaper Oy:n tuotteet soveltuvat yhtä lailla nais- ja miesharrastajille.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Aseet ja metsästys ovat mielletty yleisesti hyvin miesvaltaiseksi harrastukseksi. Kuitenkin naisten osuus harrastajista on kasvussa. Treaper Oy:n tuotteet soveltuvat yhtä lailla nais- ja miesharrastajille. Hankkeessa kehitettävä Tailor Made -palvelu palvelee erinomaisesi naisasiakkaita, joille varsinaista asetta ei ole kokonsa ja kiinnityspisteidensä puolesta välttämättä suunniteltu.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei ole hankkeen päätavoite.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 9 9
Muovipakkauksesta pahvipakkaukseen. Kestävät messuosaston varusteet.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 8 8
Muovipakkauksesta pahvipakkaukseen. Kestävät messuosaston varusteet.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 7 7
Muovipakkauksesta pahvipakkaukseen. Kestävät messuosaston varusteet.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 7 7
Muovipakkauksesta pahvipakkaukseen. Kestävät messuosaston varusteet.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 9 9
Muovipakkauksesta pahvipakkaukseen. Kestävät messuosaston varusteet.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 9 9
Paikalliset palveluntuottajat ja alihankkijat.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 7 7
Kehitetään tuotteseen liittyvä palvelu (Tailor Made), mahdolliset tuotemerkkisuojaukset.
Liikkuminen ja logistiikka 9 9
Sako-yhteistyö, pakkausten uudistaminen parantaa niidenkestoa kuljetuksissa.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 8 8
Tuotteet laadukkaita ja ergonomialtaan hyviä.
Tasa-arvon edistäminen 7 7
Tuotteet soveltuvat yhtä lailla nais- ja miesharrastajille
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 8 8
Tuote on kansainvälisille markkinoille ja asiakkaille.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen avulla pyrittiin vahvistamaan 3HGR asehihnabrändin kasvua Suomen ulkopuolella. Yrityksen liikevaihto sekä vienti kasvoivat merkittävästi ja se onnistui vahvistamaan asemaansa kansainvälisillä markkinoilla.