Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74863

Hankkeen nimi: Mum's family

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 7.2.2019 ja päättyy 31.12.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: MUM'S GOOD WITH GOODS OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2850751-6

Jakeluosoite: Ketunpesäntie 1

Puhelinnumero: 050 4450 864

Postinumero: 21350

Postitoimipaikka: ILMARINEN

WWW-osoite: mums.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Puro Outi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Taiteellinen jt.

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: outi(at)mums.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 050 4450 864

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

MUM's family on täysin uusi liiketoiminnallinen yhteistyö ja digitalisoitu palvelukonsepti kohdata potentiaalisia asiakkaita ympäri maailmaa ja vahvistaa Mum'sin brändiä uusilla markkinoilla.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 16 900

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 3 396

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 16 900

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 3 396

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Varsinais-Suomi

Seutukunnat: Turun

Kunnat: Lieto

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Ketunpesäntie 1

Postinumero: 21350

Postitoimipaikka: ILMARINEN

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Jos tähän lasketaan se, että suuri osa Mum'sin tuotteista valmistuu yhä naisten käsissä kotona, kehittyvissä maissa. Naisten työllistäminen tukee yhteiskunnan rakenteita kehittyvissä maissa ja luo uskoa lasten tulevaisuteen.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Työllistämme kolmessa maassa vain naisia. Yhdessä maisia ja miehiä ja pyrimme tasavertaisuuteen.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Kyllä
Ei ole päätavoite, mutta näin toimimme.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 5 4
Käytämme kierrätys- ylijäämä- ja luonnonmateriaaleja. Vain ja ainoastaan.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 9 7
Ympäristövastuu on yksi arvoistamme.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 4 4
Suosimme villamatoja puuvillaisten sijaan.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 3 4
tuotamme tuotteemme vastuullisesti ja jos myynti kasvaa niin yhä enemmän ympäristön kannalta ystävällisesti tuotettuja tuotteita lähtee jakoon.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei ole
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 8 8
KÄyämme kierrätysmateriaaleja ja leikkuujätettä valmisamissamme tuotteissa.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 5 4
Pajalla aurinkoenergiaa.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 2 2
Uskon, että MUM's Family palvelukonsepti toimii, koska se rakennetaan asiakaslähtöisesti.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 4 4
Vastuu ihmisestä ja ympäristöstä on perusarvo MUM'sissa.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 5 4
Kyllä me levitämme kestävän kehityksen ja ympäristövastuun sanomaa tuotteiden valmistuksessa.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Mum'sin kansainvälistymishanke jäi koronan takia kesken. Meillä oli hyvät suunnitelmat ja meininki ja olimme vahvistaneet nettitoimintoja osana kansainvälistymistä ja luoneet ihan oman tavan tavoittaa uusia kohderyhmiä niin medioissa kuin asiakkaissakin. Hyvin edettiin ja saimme uusia kontakteja ja vastuullisesti valmistetuille tuotteille lisää brändiuskottavuutta. Kiitos paljon meille myönnetystä tärkeästä tuesta ja luottamuksesta työtämme kohtaan.