Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75289

Hankkeen nimi: CupOfTherapy Travels

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 2.7.2019 ja päättyy 31.5.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: CUPOFTHERAPY OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2849645-8

Jakeluosoite: Aurakatu 14 B 12

Puhelinnumero: 0409012971

Postinumero: 20100

Postitoimipaikka: TURKU

WWW-osoite: www.cupoftherapy.net

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Rehmonen Elina

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: kehitysjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: elina.rehmonen(at)cupoftherapy.net

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0409012971

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Ihmisten mielenterveyttä ja hyvinvointia tukeva globaali brändi CupOfTherapy laajentaa hyvää tekevää missiotaan kehittämällä uusia innovatiivisia palvelukonsepteja liiketoimintansa vauhdittamiseksi. Hankkeen tarkoituksena on tehdä markkinatutkimusta Aasian maissa Suomeen suuntautuvien terapeuttisten elämysmatkojen kehittämiseksi ja rakentaa informaation pohjalta tarvetta vastaava palvelukokonaisuus.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 45 586

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 30 235

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 45 586

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 30 235

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Varsinais-Suomi

Seutukunnat: Turun

Kunnat: Turku

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Aurakatu 14 B 12

Postinumero: 20100

Postitoimipaikka: TURKU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
CupOfTherapy pyrkii kaikella toiminnallaan edistämään sukupuolten tasa-arvoa, kuten muitakin inhimillisiä arvoja. Hanke tarjoaa mahdollisuuden kehittää palvelukonsepti, jolla inhimillisiä arvoja voidaan tukea ja vahvistaa yksilöllisesti.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
CupOfTherapy pyrkii kaikella toiminnallaan edistämään sukupuolten tasa-arvoa, kuten muitakin inhimillisiä arvoja. Hanke tarjoaa mahdollisuuden kehittää palvelukonsepti, jolla inhimillisiä arvoja voidaan tukea ja vahvistaa yksilöllisesti.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Kyllä
CupOfTherapy pyrkii kaikella toiminnallaan edistämään sukupuolten tasa-arvoa, kuten muitakin inhimillisiä arvoja. Hanke tarjoaa mahdollisuuden kehittää palvelukonsepti, jolla inhimillisiä arvoja voidaan tukea ja vahvistaa yksilöllisesti.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 10 5
Hankkeen kautta kehitettävä palvelukonsepti tekee luonnonvaroja säästäviä hankintoja. Hankkeen ytimenä toimivat CupOfTherapy-kuvitukset ja ihmisten hyvinvointia edistävät viestit leviävät ensisijaisesti ympäristöystävällisesti sähköisesti hyödyntäen some-alustoja. Ihmisiä opetetaan kasvattamaan omaa hyvinvointiaan hyödyntämällä aineettomia inhimillisiä voimavarojaan.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 10 5
Hankkeen kautta kehitettävä palvelukonsepti hyödyntää palvelua tuottaessaan lähialueen palveluja ja ostaa esimerkiksi lähiruokaa. Ihmisiä opetetaan kasvattamaan omaa hyvinvointiaan hyödyntämällä aineettomia inhimillisiä voimavarojaan.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 5 0
Hankeella edistetään ihmisten valmiuksia hyödyntää luonnon monimuotoisuutta oman hyvinvointinsa tukemiseksi.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 2 0
Hankkeella tuotettava palvelumalli tukee kestävää kehitystä.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 7 7
Hankkeen kautta kehitettävän palvelukonseptin hyödyt eivät ole sidottuja aineellisten resurssien käyttöön.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 10 10
Hanke tulee hyödyntämään paikallisia elinkeinonharjoittajia ostamalla heidän palvelujaan.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 10
Hanke edistää ihmisten hyvinvointia tarjoten aineettomia työkaluja.
Liikkuminen ja logistiikka 7 0
Hankkeen avulla kehitettävä palvelukonsepti kerää ihmisiä yhteen paikkaan useiksi päiviksi vahvistamaan hyvinvointiaan, jolloin liikkuminen paikasta toiseen ei ole tarpeen.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 10 10
Kyseessä on hyvinvointia edistävän tuotteen kehittämisprojekti. Yksilön hyvinvointi heijastuu koko systeemiin jossa hän elää.
Tasa-arvon edistäminen 10 10
Kyseessä on kaikkia inhimillisiä arvoja vahvistavan tuotteen kehittämisprojekti.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 10 10
Hanke edistää eri kulttuurien välistä ymmärrystä ja vahvistaa inhimillisten tarpeiden ja hyvinvoinnin huomioimista ja edistämistä eri kulttuureissa. Hankkeen toteuttajan perusarvoihin kuuluu erilaisuuden arvostaminen ja ihmisten kohtaaminen yhdenvertaisina arvokkaina yksilöinä.
Kulttuuriympäristö 10 10
Hankkeen avulla kehitettävä palvelukonsepti ohjaa ihmisiä hyödyntämään kulttuuriympäristöään oman hyvinvointinsa tukemiseksi.
Ympäristöosaaminen 3 3
Konseptissa hyödynnetään luontoa omaa hyvinvointia tukevana välineenä.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Ihmisten mielenterveyttä ja hyvinvointia tukeva globaali brändi CupOfTherapy laajentaa hyvää tekevää missiotaan kehittämällä uusia innovatiivisia palvelukonsepteja. Hankkeessa tehtiin markkinatutkimusta Aasian maissa Suomeen suuntautuvien terapeuttisten elämysmatkojen kehittämiseksi.