Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75295

Hankkeen nimi: Kansainvälistä vientiä vahvistava tuotekehityksen tukeminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 16.8.2019 ja päättyy 30.12.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: DIGISOME OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2682721-7

Jakeluosoite: Lemminkäisenkatu 14-18

Puhelinnumero: +358 040 5482005

Postinumero: 20520

Postitoimipaikka: TURKU

WWW-osoite: http://www.digisome.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Luhtala Anton

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: anton.luhtala(at)digisome.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 40 548 2005

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Kansainvälistä vientiä vahvistava tuotekehityksen tukeminen. Tuotekehitysksessä fokusalueena on automaatioasteen ja viestinnän tehostaminen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 50 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 47 873

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 50 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 47 873

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Varsinais-Suomi

Seutukunnat: Turun

Kunnat: Turku

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Lemminkäisenkatu 14

Postinumero: 20540

Postitoimipaikka: TURKU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 14, joihin työllistyvät naiset 7

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Yrityksessä toimii vain 2 henkilöä ja pyrimme löytämään parhaat työntekijät tuotekehitykseen sukupuolesta riippumatta.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Yrityksessä toimii vain 2 henkilöä ja pyrimme löytämään parhaat työntekijät tuotekehitykseen sukupuolesta riippumatta.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Yrityksessä toimii vain 2 henkilöä ja pyrimme löytämään parhaat työntekijät tuotekehitykseen sukupuolesta riippumatta.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 10
Mainonnan siirtyessä verkkoon ei tarvitse kaataa puita lehtimainontaa varten tai tehdä muovista rekvisiittaa messuille enää niin paljoa saatikka liikkua logistisesti asiakastapaamisista toisiin.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 10
Digitalisaatio ja digitaalinen asiakahankinta vähentää asiakastapaamisten logistiikkaa.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 10 10
Koska digimarkkinointi on ekologista.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 10
Digitaaliset palvelut ovat liiketoiminnamme keskiössä.
Liikkuminen ja logistiikka 0 10
Digitalisaatio ja digitaalinen asiakahankinta vähentää asiakastapaamisten logistiikkaa. Automaatio ja digitalisointi kommunikoinnissa poistaa tarpeen käydä asiakkaille fyysisesti.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 10 6
Pyrimme pitämään työpaikkamme hyvinvoinnin keitaana, jossa työntekijät ovat perheenjäseniä, joista pidetään huolta.
Tasa-arvon edistäminen 10 6
Työntekijät ovat meille ensimmäisenä ihmisiä ja kaikki yhdenvertaisia.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 10
Pystymme näyttämään esimerkkiä, miltä terve työskentelykulttuuri näyttää.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Digisome Oy on toteuttanut 2 vuotisen tuotekehityshankkeen, jonka tarkoitus on ollut parantaa asiakaskokemusta, asiakkaiden kokemaa laatua, asiakasviestintää sekä palvelumallin tuloksellisuutta. Yritys on onnistunut tässä erinomaisesti jatkaen lupauksiaan asiakkaille - "Autamme aidosti asiakastamme" sekä "Become digitally awesome!". Yritys on tunnistanut projektin aikana aidosti asiakkaiden tarpeen sekä luonut toimintamallin sekä ymmärrettävän viestinnän, jotka on helppo omaksua yrityksen oman digitaalisen markkinoinnin ja asiakashankintamallin kehittämiseen. Palvelumallimme on helposti ymmärrettävissä ja omaksuttavissa sekä helppo jalkauttaa organisaatiossa menestyksekkäästi, jotta asiakasyritys onnistuu aidosti digimarkkinoinnissa omien tavoitteiden saavuttamiseksi.