Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75429

Hankkeen nimi: Turundot 2.0

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 30.8.2019 ja päättyy 31.10.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: TURUNDOT OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2432496-6

Jakeluosoite: Huhtatie 8

Puhelinnumero: 0503538350

Postinumero: 80140

Postitoimipaikka: JOENSUU

WWW-osoite: www.turundot.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Turunen Tuomas

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Hallituksen jäsen

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: tuomas.a.turunen(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0503538350

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeella haetaan Turundot Oy:lle merkittävää kasvua erityisesti kansainvälisiltä markkinoilta

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 25 910

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 20 658

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 25 910

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 20 658

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Karjala

Seutukunnat: Joensuun

Kunnat: Joensuu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Omenaisenkuja 1B12

Postinumero: 80230

Postitoimipaikka: JOENSUU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 2

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
On huomioitu Turundot Oy:n arvoissa ja liiketoimintasuunnitelmassa
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
On huomioitu tasapuolistamalla yhteistyökumppanien ja tuotantojen työntekijöiden valintakriteerejä.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei ole hankkeen päätavoite, mutta huomioidaan hankkeen toteutuksessa ja on osa yrityksen normaalia toimintaa

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 3 0
Pystytään vastaamaan paikalliseen kysyntään
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 6 0
Kehittämisen painopiste on aineettomissa tuotteissa
Liikkuminen ja logistiikka 4 0
Suositaan digitalisuutta
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 4 5
Kaikki kehitettävät tuotteet sisältävät elämyksiä, jotka lisäävät hyvinvointia
Tasa-arvon edistäminen 5 5
Kehitettävät tuotteet sinällään edistävät tasa-arvoa
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 7 5
Kehitettävät tuotteet ovat saatavilla kaikille taustoista riippumatta
Kulttuuriympäristö 7 7
Digitalisoinnin myötä tuotteet ovat saavutettavissa yli maantieteellisten ja kulttuuristen rajojen
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Turundot 2.0 -hankkeessa kehitettiin luovan alan tapahtumatuotantoon, koulutukseen ja sisällöntuotantoon liittyviä palveluita ja tuotteita. Kartoitus- ja kehitystyötä tehtiin digitalisaation, kansainvälistymisen, palvelukonseptoinnin ja brändäyksen näkökulmista. Hankkeessa luotiin kuusi uutta palvelu-/tuotekonseptia, joista neljä pilotoitiin valmiina tuotteena.