Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75491

Hankkeen nimi: Unwasted pilotointi-projekti

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 12.9.2019 ja päättyy 12.3.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: MOBILE ROCKSTAR OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2883291-7

Jakeluosoite: Vähätalonkatu 21

Puhelinnumero: 0451323906

Postinumero: 20250

Postitoimipaikka: TURKU

WWW-osoite: www.unwasted.io

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Anteroinen Juuso

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: juuso(at)juuso.net

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0451323906

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Unwasted -sovelluksen tutkimus- ja tuotekehitys perustuen piloteissa saatuun palautteeseen sekä IPR-suojaukset

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 12 050

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 10 311

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 12 050

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 10 311

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Varsinais-Suomi

Seutukunnat: Turun

Kunnat: Turku

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Vähätalonkatu 21

Postinumero: 20250

Postitoimipaikka: TURKU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 8, joihin työllistyvät naiset 4

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Sukupuoliasiat eivät ole valintaperusteina millekään päätökselle yrityksessämme.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Sukupuoliasiat eivät ole valintaperusteina millekään päätökselle yrityksessämme.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Sukupuoliasiat eivät ole valintaperusteina millekään päätökselle yrityksessämme. Olemme sukupuoli tasa-arvoinen yritys.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 10 10
Suojaukset antavat perusta kasvulle, koko tarkoituksemme on pienentää jätteistä syntyvää kuormitusta ympäristölle.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 10 10
Jätteiden pienentäminen on kestävää taloutta. Suomessa syömäkelpoisesta ruosta menee jätteeksi 10-15%, joka tarkoittaa 400 miljoonaa kiloa vuosittain.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 2 2
Sovellus antaa esimerkiksi vähävaraiselle opiskelijalle tai eläkeläiselle mahdollisuuden ostaa edullista, mutta syömäkelpoista ruokaa.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa selvitimme ja kehitimme sovelluksen käytettävyyttä pilottiasiakas- ja loppuasiakaspalautteen pohjalta. Hankkeessa myös suojattiin yhtiön aineetonta omaisuutta kohdemarkkinoilla.