Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75617

Hankkeen nimi: Kolo Design Oy:n tuotekehityshanke

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 27.9.2019 ja päättyy 31.12.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: KOLO DESIGN OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2732461-1

Jakeluosoite: Alasintie 2

Puhelinnumero: 050 540 3211

Postinumero: 80130

Postitoimipaikka: JOENSUU

WWW-osoite: https://www.kolodesign.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Niemeläinen Jani

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: omistaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jani.niemelainen(at)kolodesing.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 050 540 3211

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tavoitteena on vahvistaa Kolo Designin kasvumahdollisuuksia investointien ja kehittämistoimenpiteiden avulla.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 78 640

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 66 832

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 78 640

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 66 832

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Karjala

Seutukunnat: Joensuun

Kunnat: Joensuu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Alasintie 2

Postinumero: 80130

Postitoimipaikka: JOENSUU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Tuotekehityksen lopputuloksena syntyvä säilytysratkaisu palvelee kaikkia asiakkaita sukupuolesta riippumatta. Tuote on käytännöllinen säilytysratkaisuna esimerkiksi autotallissa tai varastossa ja sopii kauniin muotoilunsa ansioista myös sisustuselementiksi.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeen suunnitteluun on osallistunut sekä miehiä, että naisia. Hankkeen aikana toteutettavat toimenpiteet on suunniteltu siten, että niiden toteutuksessa ratkaisevaa on henkilön pätevyys.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen tavoitteena on vahvistaa tuotekehityksen avulla Kolo Designin mahdollisuuksia kasvaa säilytysratkaisumarkkinassa.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Kolo Design Oy kehitti tuotantoa investoimalla pintakäsittely linjaston. Samalla kehitettiin myös uusia säilytys järjestelmä tuotteita. Yrityksen strategiaa ja brändiä vahvistettiin siten, että valmiudet kansainvälistymiseen paranivat. Palkattiin kasvujohtaja, joka kirkasti yrityksen strategiaa. Hän ei ole enää yrityksen palkkalistoilla.