Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75835

Hankkeen nimi: Strategia 2020

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 21.1.2020 ja päättyy 31.12.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: ECOFLOOR FINLAND OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2801240-9

Jakeluosoite: Yli-Raakkulantie 14

Puhelinnumero: 0408423975

Postinumero: 13500

Postitoimipaikka: HÄMEENLINNA

WWW-osoite: www.ecofloor.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kanto Tomi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: tomi.kanto(at)hotmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0408423975

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Laatia tarkka strategia kannattavan kasvun turvaamiseksi. Luoda erilaiset välitavoitteet ja mittarit edistymisen seuraamiseksi. Tehdä kattava markkinatutkimus asiakkaista ja markkinasta yleensä. Luoda Ecofloor Finland Oy:n brändi uudestaan.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 17 250

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 17 250

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 17 250

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 17 250

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Kanta-Häme

Seutukunnat: Hämeenlinnan

Kunnat: Janakkala

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Rastikaari 17

Postinumero: 14200

Postitoimipaikka: TURENKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Yhtiö palkkaa työntekijät ammattitaidon, ei sukupuolen mukaan.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Yhtiö palkkaa työntekijät ammattitaidon, ei sukupuolen mukaan.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Yhtiö palkkaa työntekijät ammattitaidon, ei sukupuolen mukaan.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen -1 0
Maakosteabetoni on ekologisempaa, kuin perinteinen valmisbetoni. Vähemmän sementtiä, ei kuljetusmatkoja, yksi yksikkö. Kipsilattioiden raakamateriaali tuotetaan lähes 100% kierrättämällä
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hanke käynnistettiin selkeyttämään strategiaa kannattavan kasvun takaamiseksi. Yhteistyökumppaniksi valikoitui Näkemystehdas MBE. Alussa yhtiön tilanne kartoitettiin aloituspajassa jonka jälkeen kartoituksen tulokset analysoitiin. Analysointi jakautui seuraaviin alueisiin: asiakasanalyysi, digi- ja data-analyysi, brändianalyysi, kilpailija- ja vertailuanalyysi, asiakaspolut ja kohtaamispisteet, myyntiputken ja asiakkuuksien hoidon analyysi. Analyysien jälkeen konseptoitiin etenemisstrategia ja tavoitteet sekä mittarit niiden seuraamiseen. Nyt hankkeen jälkeen etenemme suunnitellulla strategialla ja uskomme kasvun jatkuvat koronapandemian jälkeen vahvana.