Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75983

Hankkeen nimi: Tapio Anttila Collection -malliston kansainvälistäminen Saksaa ja Itävaltaan

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 23.3.2020 ja päättyy 28.2.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: TAPIO ANTTILA COLLECTION OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 1965743-2

Jakeluosoite: Puustellintie 2

Puhelinnumero: 0405212606

Postinumero: 15150

Postitoimipaikka: LAHTI

WWW-osoite: www.tapioanttilacollection.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Anttila Tapio

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: hallituksen pj

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: tapio(at)tapioanttila.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0405212606

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeen tavoitteena on edistää Tapio Anttila Collection Oy:n liiketoiminnan kansainvälistymistä Saksan ja Itävallan markkinoilla ja tukea osaltaan yrityksen liikevaihdon kymmenkertaistamista 5 miljoonaan euroon. Hankkeessa yritys osallistuu yhdelle Euroopan suurimmista huonekalualan messuista Saksan Kölnissä. Messujen tehokkaaseen hyödyntämiseen kehitetään konsepti, jota voidaan hyödyntää myöhemmin muilla messuilla. Konseptia testataan Kölnin messuilla ja sitä jalostetaan kokemusten pohjalta.    Hankkeen keskeisimpiä toimenpiteitä ovat 1) Asiakas- ja markkinaymmärryksen hankkiminen, 2) Messukonseptin kehittäminen digitaalisuus huomioiden, sekä 3) Messukonseptin pilotointi ja jalostaminen kokemusten perusteella.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 41 950

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 41 950

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 41 950

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 41 950

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Päijät-Häme

Seutukunnat: Lahden

Kunnat: Lahti

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Puustellintie 2 5. krs

Postinumero: 15150

Postitoimipaikka: LAHTI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Sukupuoli ei ole relevantti hankkeen onnistumisen ja liiketoiminnan kannalta.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Sukupuoli ei ole relevantti hankkeen onnistumisen ja liiketoiminnan kannalta.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Sukupuoli ei ole relevantti hankkeen onnistumisen ja liiketoiminnan kannalta.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 3 3
Verot ja verkostot
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 7 7
IPR:t
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 4 5
Asumisen tason parantaminen
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 3 4
Kuluttajien esineympäristön rikastaminen
Ympäristöosaaminen 8 8
Tuotteiden elinkaaren pidentäminen

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa toteutettiin Tapio Anttila Collection brändille uudenlainen virtuaalimessukonsepti. Se sisälsi myös markkinatutkimuksen Saksa - Itävalta alueelle sekä erilaisia tuki toimia virtuaalimessujen hyödyntämiseksi ko. alueella. Hanke osoittautui hyödylliseksi ja ajankohtaiseksi, koska korona pandemia on rajoittanut messuja ja tulee muuttamaan niiden merkitystä. Hankkeen avulla pystymme toimimaan näissä uusissa olosuhteissa paremmin ja toteuttamaan kansainvälistä liiketoiminta strategiaamme.