Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76048

Hankkeen nimi: PackageMedia 2.0

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 29.1.2020 ja päättyy 31.3.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: PACKAGEMEDIA OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 0159902-7

Jakeluosoite: Valtatie 12

Puhelinnumero: 0405453497

Postinumero: 46900

Postitoimipaikka: ANJALANKOSKI

WWW-osoite: www.packagemedia.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Reinilä Mauri

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: tj

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: mauri.reinila(at)packagemedia.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0405453497

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa suunnitellaan ja kehitetään PackageMedian liiketoiminnan kansainvälistyminen, tarjooman selkeyttäminen, arvolupauksen terävöittäminen sekä brändin kansainvälistäminen

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 60 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 60 000

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 60 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 60 000

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Kymenlaakso

Seutukunnat: Kouvolan

Kunnat: Kouvola

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Valtatie 12

Postinumero: 46900

Postitoimipaikka: INKEROINEN

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 6, joihin työllistyvät naiset 3

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
ei ole
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
ei ole
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
ei ole

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 8 8
pakkausjäte vähenee elinkaaren aikana
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 8 8
varastointi tarpeet vähenevät asiakkailla
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 6
turha valmistus ja jäte vähenee
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 8 8
turha valmistus ja jäte vähenee
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 7 7
edistämme pakkausten hiilijalanjäljen laskua
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 7 7
Palvelut ovat osa kehitystyötä
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 7 6
kuluttajat pääsevät osallistumaan tuotteen pakkausten kautta
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 8 7
vähemmän turhaa valmistusta

9 Loppuraportin tiivistelmä

Tässä hankkeessa kehitettiin PackageMedian digitaalisen painamisen ja digitaalisten palveluiden yhdistelmän etuihin perustuvan tarjooman tuotteistamista ja palvelukuvauksia kansainvälisen kasvun edellyttämiseksi. Projekti auttoi yritystä kasvamaan läpi haastavan koronavirustilanteen, sekä johti osaltaan yrityskauppoihin.