Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76543

Hankkeen nimi: Automaattinen soittojärjestelmä

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 27.7.2020 ja päättyy 31.3.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: CALLDADDY OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 3109213-9

Jakeluosoite: Ruohotie 4

Puhelinnumero: +358407287579

Postinumero: 45360

Postitoimipaikka: VALKEALA

WWW-osoite: https://calldaddy.io/

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Hänninen Julia

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Yrittäjä

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jjuliahanninen(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0407287579

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Soittoautomaation avulla yritykset tavoittavat suuria määriä asiakkaita pienessä ajassa. Hankkeen tarkoituksena on kehittää yritykselle oma soittoautomaatiojärjestelmä.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 30 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 30 000

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 30 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 30 000

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Kymenlaakso

Seutukunnat: Kouvolan

Kunnat: Kouvola

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: KUUSANKOSKI

Postinumero: 45720

Postitoimipaikka: KUUSANKOSKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 6, joihin työllistyvät naiset 4

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Toimiala on miesvaltainen ja Calldaddy on naisen omistama yritys.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Calldaddy pyrkii palkkaamaan naisia aina kun se on mahdollista.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite on tehdä lisää liikevaihtoa ja voittoa.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 10 10
Ihmistyövoiman merkittävä vähentäminen
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 10 10
Ihmistyövoiman merkittävä vähentäminen
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Ei vaikutusta
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 8 8
Ihmistyövoiman merkittävä vähentäminen
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei vaikutusta
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Ei vaikutusta
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Ei vaikutusta
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 5 5
Lisää paikallisia töpaikkoja
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 8 5
Uusi sovellus
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Ei vaikutusta
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Ei vaikutusta
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Ei vaikutusta
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Ei vaikutusta
Kulttuuriympäristö 0 0
Ei vaikutusta
Ympäristöosaaminen 0 0
Ei vaikutusta

9 Loppuraportin tiivistelmä

Yhtiö tarjosi aikaisemmin suomalaisille yrityksille massa soittokampanjoita liidien generointiin, sekä asiakaskyselyihin ulkoisen palveluntarjoajan soittoautomaatio ohjelmistolla. Kyseisen palvelun kysynnän kasvaessa yritys alkoi harkitsemaan oman soittoalustan kehittämisen projektia. Oikean konsultin löydyttyä aloimme kartoittamaan rahoitus mahdollisuuksia hankkeelle. Ely:n kehittämisavustus vaikutti oikealta rahoitusmahdollisuudelta ja hanketta lähdettiin viemään eteenpäin. Hanke lähti käyntiin vauhdilla ja onnistui hyvin ja oma helppokäyttöinen soittoalusta asiakkaiden omaan käyttöön saatiin valmiiksi. Hankkeen onnistumisen myötä Calldaddy Oy alkoi saamaan lisää asiakkaita sekä jälleenmyyjiä mm. Suomesta, Ruotsista ja Espanjasta sekä markkinointia aletaan lisäämään myös muihin euroopan maihin.