Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76649

Hankkeen nimi: Terassin lasitus Cafe Loimulle

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 5.11.2020 ja päättyy 30.7.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: OONIKA KY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2565484-4

Jakeluosoite: Luontotie 1

Puhelinnumero: +358456724210

Postinumero: 98530

Postitoimipaikka: PYHÄTUNTURI

WWW-osoite: https://www.cafeloimu.fi/

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Heikkilä Pekka

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: heikkilapekka65(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358456724210

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Investoidaan terassilasitukseen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 12 190

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 11 744

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 12 190

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 11 744

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Lappi

Seutukunnat: Itä-Lapin

Kunnat: Pelkosenniemi

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Luontotie 1

Postinumero: 98530

Postitoimipaikka: PYHÄTUNTURI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Yritykseen on palkattu puolet miehiä ja puolet naisia, kuitenkin osaaminen ratkaisee, ei sukupuoli.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Yritykseen on palkattu puolet miehiä ja puolet naisia, kuitenkin osaaminen ratkaisee, ei sukupuoli.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Yritykseen on palkattu puolet miehiä ja puolet naisia, kuitenkin osaaminen ratkaisee, ei sukupuoli.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 1 1
Ei kasvata luonnonvarojen käyttöä merkittävästi.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Ei kasvata luonnonvarojen käyttöä merkittävästi.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Ei vaikutuksia
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Ei vaikutuksia
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei vaikutuksia
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 1 1
Kierrätetään mahdollisimman paljon
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Ei vaikutuksia
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 3 3
Lisää työpaikkoja ja palveluita. Tuo elinvoimaa alueelle.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 2 2
Lisää uusia palveluita
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Ei merkittäviä vaikutuksia
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 3
Lisää työpaikkoja
Tasa-arvon edistäminen 2 2
Ei suuria vaikutuksia
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Ei vaikutuksia
Kulttuuriympäristö 0 0
Ei vaikutuksia
Ympäristöosaaminen 2 2
Kierrätetään ja käytetään lähituotteita

9 Loppuraportin tiivistelmä

Ajatuksena oli lasittaa terassi, jotta saisimme lisää asiakaspaikkoja. Hanke toteutui ajallaan. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen, sekä yhteistyöhön paikallisten yritysten kanssa jotka sen toteuttivat. Nyt on hyvä alkaa markkinoimaan terassia, kunhan korona-aika on ohi.