Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76895

Hankkeen nimi: Design by KIETO tuotekehityshanke 2021-2022

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 12.12.2020 ja päättyy 31.8.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: DESIGN BY KIETO OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 3152765-7

Jakeluosoite: Salminkatu 9

Puhelinnumero: 0401761617

Postinumero: 80200

Postitoimipaikka: JOENSUU

WWW-osoite: www.designbykieto.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Hiltunen Tuomo

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: info(at)designbykieto.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0401761617

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Suunnitellaan ja kehitetään yritykselle uusi tuoteperhe kansainvälisille markkinoille.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 24 930

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 5 935

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 24 930

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 5 935

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Karjala

Seutukunnat: Joensuun

Kunnat: Joensuu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Salminkatu 9

Postinumero: 80200

Postitoimipaikka: JOENSUU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Yrityksen korutuotteiden pääasiallista asiakaskuntaa ovat naiset. Myös suunnitellun mekkotuoteperheen asiakaskuntaa ovat naiset. Hankkeen toteutukseen osallistuu sekä naisia että miehiä yrityksen palveluksessa sekä ostopalveluiden tuottamisessa.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeen toteutukseen osallistuu sekä naisia että miehiä yrityksen palveluksessa sekä ostopalveluiden tuottamisessa.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei ole hankkeen päätavoite

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 8 8
Luomupuuvilla materiaalina, kuljetustavat, lähituotanto aina kun mahdollista
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 8 8
Luomupuuvilla materiaalina, kuljetustavat, lähituotanto aina kun mahdollista
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 8 8
Luomupuuvilla materiaalina, kuljetustavat, lähituotanto aina kun mahdollista
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 8 8
Luomupuuvilla materiaalina, kuljetustavat, lähituotanto aina kun mahdollista
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 8 8
Vaatetuotannon leikkuujätteen hyödyntäminen
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 9 9
Kasvuyritys ja palveluhankintoja tehdään paikallisesti
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 8 8
Kuljetustavat ja palveluhankintoja tehdään paikallisesti
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 10 10
Kasvua ja työpaikkoja, tuotteet piristävät ihmisiä
Tasa-arvon edistäminen 9 9
Hankkeen toteutukseen osallistuu sekä naisia että miehiä yrityksen palveluksessa sekä ostopalveluiden tuottamisessa.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 10 10
Toteutuu tuotteissa ja toiminnassa
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 10 10
Ympäristö huomioidaan kaikessa toiminnassa

9 Loppuraportin tiivistelmä

-