Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76921

Hankkeen nimi: Tuotteiden ja palveluiden kehittäminen kansainvälisille asiakkaille

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 16.12.2020 ja päättyy 16.6.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: CORDIAL COMMUNICATIONS OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2842721-7

Jakeluosoite: Sariolankatu 15

Puhelinnumero: +358443050765

Postinumero: 80260

Postitoimipaikka: JOENSUU

WWW-osoite: www.cordial.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Ruusila Anu

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Yrittäjä

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: anu.ruusila(at)cordial.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358443050765

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa kehitetään uusia palveluita kansainvälisille asiakkaille sekä kehitetään yrityksen toimintaa tukemaan kasvua ja kansainvälistymistä.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 18 550

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 11 961

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 18 550

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 11 961

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Karjala

Seutukunnat: Joensuun

Kunnat: Joensuu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Sariolankatu 15

Postinumero: 80260

Postitoimipaikka: JOENSUU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Viestintäala on alana tasa-arvoinen, jossain määrin naisvaltainen. Tarvittaessa dataa on saatavilla esim Viesti ry:stä sekä Suomen viestinnän ammattilaiset/ProCom ry:stä.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Sukupuolinäkökulma otetaan huomioon kaikessa päätöksenteossa. Palvelut sisältävät tietyin osin tasa-arvoon liittyviä sisältöjä.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite ei ole sukupuolten tasa-arvon edistäminen mutta koska yritysvastuu linkittyy YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin, tasa-arvo näkökulmaa käsitellään hankkeessa jossain määrin.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 2 5
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan liittyen luonnonvarojen käytön kestävyyteen.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 1 3
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan liittyen ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentämiseen.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 1 4
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan liittyen biodiversiteettiin ja sen säilyttämiseen sekä suojeluun.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 1 2
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan liittyen kasvihuonekaasujen vähenemiseen.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 1 2
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. On mahdollista, että yrityksen osaamista tultaisiin hyödyntämään myös Natura 2000 ohjelman kohteissa.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 2 3
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan liittyen taloudelliseen vastuuseen, kuten materiaalien ja jätteiden kulutuksen vähentämiseen.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 2 3
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan liittyen taloudelliseen vastuuseen, kuten uusitutuvan energian käyttöön.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 2 3
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritysten kannattavuus kasvaa ja tämä taas vahvistaa omalta osaltaan paikallista elinkeinorakennetta.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 9 9
Koko hanke tähtää osaamiseen perustuvien aineettomien tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen kansainvälisille asiakkaille.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan liittyen liikkumiseen ja logistiikkaan.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 2 4
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan liittyen hyvinvoinnin edistämiseen. Lisäksi hakijayritys on mikroyritys, jolla olisi hankkeen myötä mahdollisuus kasvuun, jolloin hyvinvointi kasvaa luotujen työpaikkojen myötä.
Tasa-arvon edistäminen 4 7
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan liittyen tasa-arvon edistämiseen. Lisäksi hakijayritys on naisyrittäjän mikroyritys, jolla olisi hankkeen myötä mahdollisuus kasvuun.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 4 6
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan yhteiskunnalliseen ja kulttuuriseen yhdenvertaisuuteen.
Kulttuuriympäristö 4 7
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan toimiaan kulttuuriympäristöjen säilyttämiseen liittyen.
Ympäristöosaaminen 2 5
Koko hanke linkittyy vahvasti kestävän kehityksen periaatteisiin ja tavoitteisiin. Vastuullisuusviestintää tekemällä yritykset heräävät myös parantamaan ympäristöosaamistaan esimerkiksi hankkimalla sertifiointeja (esim Ekokompassi).

9 Loppuraportin tiivistelmä

-