Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76962

Hankkeen nimi: Kelluva Huvilapuisto

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 25.11.2020 ja päättyy 31.8.2023

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: CATMARINA OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 0777622-3

Jakeluosoite: Tarmontie 5

Puhelinnumero: +358400494499

Postinumero: 15860

Postitoimipaikka: HOLLOLA

WWW-osoite: www.catmarina.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Hälikkä Heimo

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: heimo.halikka(at)catmarina.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358400494499

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

CatMarinan tavoitteena on kehittää KELLUVA HUVILAPUISTO-konsepti matkailu- ja majoitustoimialalle. Kehittämishankkeessa suunnitellaan ja kehitetään bisneskonseptia ja liiketoimintamallia, huvila-aluksia ja niiden tuotantoa, rakennetaan prototyyppi sekä testataan ja pilotoidaan kehitettyä kokonaisuutta asiakkailla.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 172 050

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 117 016

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 172 050

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 117 016

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Päijät-Häme

Seutukunnat: Lahden

Kunnat: Hollola

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Tarmontie 5

Postinumero: 15860

Postitoimipaikka: HOLLOLA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 2

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei ole katsottu tarpeelliseksi tässä projektissa
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeessa käytetään sekä nais- että miestyövoimaa
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei ole katsottu tarpeelliseksi tässä projektissa

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 2 2
sähkö-/aurinkovoima
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 2 2
sähkövoima
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 2 2
lisää työpaikkoja
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 2 2
sähköinen tapa liikkua
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen tavoitteena oli kehittää KELLUVA HUVILAPUISTO- konsepti matkailu-ja majoitustoimialalle, suunnitella ja kehittää bisneskonseptia ja liiketoimintamallia, huvila-alusta ja niiden tuotantoa, rakentaa prototyyppi aluksesta sekä testata ja pilotoida kehitettyä kokonaisuutta asiakkailla. Itse konsepti on valmis, markkina- ja kumppanikartoitus on tehty, mutta itse aluksen tekninen rakentaminen on osin vielä kesken, ja näin testaamista ja pilotointia ei ole voitu täysin suorittaa. Alus on laskettu vesille, mutta sähkömoottoreita ohjaavan ja itseohjautuvuuden mahdollistaman ohjelmiston kehittämisen ollessa yhä kesken se ei ole toiminta- ja liikennöintikunnossa.