Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77001

Hankkeen nimi: Monikanavaisen, kansainvälisen jakelukanavastrategian ja digitaalisen liiketoiminnan suunnittelu

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 3.1.2021 ja päättyy 31.12.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: INTERFACE OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 1058486-3

Jakeluosoite: Hevossaarentie 300

Puhelinnumero: +358400763425

Postinumero: 18100

Postitoimipaikka: HEINOLA

WWW-osoite: www.interface.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Leppänen Tuukka

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: tuukka.leppanen(at)interface.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358400763425

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Monikanavaisen, kansainvälisen jakelukanavastrategian ja digitaalisen liiketoiminnan suunnittelu

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 82 600

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 70 739

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 82 600

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 70 739

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Päijät-Häme

Seutukunnat: Lahden

Kunnat: Heinola

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Hevossaarentie 300

Postinumero: 18100

Postitoimipaikka: HEINOLA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei tarvetta
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei tarvetta
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Yhtiön kehittyminen on tavoite

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 4 6
Mailliston kehittäminen kestävästi
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 6 6
Malliston kestävä kehitys
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 9 6
Oman paikallisen toiminnan ja tuotannon kehittäminen
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 6 7
Palveluiden kehitys
Liikkuminen ja logistiikka 6 5
Logistiikan ja jakelun kehitys
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 4 4
Henkilöstön hyvinvointi ja kumppanuuksien kestävä kehittäminen
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 4 4
Kestävä kehittäminen periaatteet

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen tavoitteena oli löytää uusia liiketoimintamalleja sekä tehdä liiketoimintastrategioita toiminnan eri osa-alueille. Lisäksi hankkeessa toteutettiin protyyppi esillepanokonseptista kalusteineen. Hanke toteutettiin vuosien 2021 ja 2022 aikana. Hankkeessa ostettiin ulkopuolista konsultointiapua kansainvälisen jakelutiestrategian laatimiseen sekä markkinointi- ja mallistostrategian luomiseen. Hankkeen myötä yritykselle palkattiin uusi henkilö toteuttamaan digitaalisen liiketoiminnan ohjelmaa. Hankkeen tuloksina yritykselle muotoutui uusittu strategiakokonaisuus, joka huomioi jakelun, mallisto ja markkinoinnin erillisillä strategioillaan. Digitaaliselle liiketoiminnalle laadittiin uusi liiketoimintasuunnitelma ja tavoitteet. Tuloksina voidaan tässä mainita uudet liiketoiminta-alueet, -asiakkuudet sekä -strategiat.