Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77114

Hankkeen nimi: NBI Global

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 31.12.2020 ja päättyy 28.2.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: NBI NORDIC BEAUTY IMPORT OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2608059-8

Jakeluosoite: Eteläranta 6 A 1

Puhelinnumero: +358 400 916 924

Postinumero: 00130

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite: https://www.nordicbeautyimport.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Rönkkö Ville

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: hallituksen pj

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: ville(at)nordicbeautyimport.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 400 916 924

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa selvitetään tarvittava, kansainvälisillä markkinoilla kasvamiseen tarvittava tieto ja aloitetaan voimakkaan kasvun ensimmäiset toimenpiteet

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 75 870

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 52 594

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 75 870

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 52 594

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Helsinki

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Eteläranta 6 LH 1-2

Postinumero: 00130

Postitoimipaikka: HELSINKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
ei ole hankkeen päätavoitteissa
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
ei ole hankkeen päätavoitteissa
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
ei ole hankkeen päätavoitteissa

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 9 8
omat tuotemerkit ovat luonnollisesti ja ekologisesti tuotettuja. ainesosat ovat suurelta osin suomalaisesta luonnosta
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 7 8
omat tuotemerkit ovat luonnollisesti ja ekologisesti tuotettuja. ainesosat ovat suurelta osin suomalaisesta luonnosta
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 8 8
omat tuotemerkit ovat luonnollisesti ja ekologisesti tuotettuja. ainesosat ovat suurelta osin suomalaisesta luonnosta
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 8 8
omat tuotemerkit ovat luonnollisesti ja ekologisesti tuotettuja. ainesosat ovat suurelta osin suomalaisesta luonnosta
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
ei ole hankkeen päätavoitteissa
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 9 8
omissa tuotteissa huomioimme tuotepakkausten ympäristöystävällisyyden erittäin huolellisesti
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 5 6
omat tuotemerkit ovat luonnollisesti ja ekologisesti tuotettuja. ainesosat ovat suurelta osin suomalaisesta luonnosta
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 9 9
käytämme tuotekehityksessä useita suomalaisia asiantuntijoita ja myös oppilaitosten osaamista
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
ei ole hankkeen päätavoitteissa
Liikkuminen ja logistiikka 7 7
kaikki logistiset ratkaisut tehdään kustannustehokkaasti ja samalla kestävän kehityksen perusteita kunnioittaen
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 9 9
Keep It Clean desinfiointituotesarjamme on merkittävässä roolissa covid:iin liittyvässä hygienian ylläpidossa
Tasa-arvon edistäminen 0 0
ei ole hankkeen päätavoitteissa
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
ei ole hankkeen päätavoitteissa
Kulttuuriympäristö 9 9
uusien omien tuotteiden ainesosien pohjautuessa luonnon ainesosiin ja valmistuksen ollessa Suomessa, suomalaisen luonnon ja suomalaisuuden merkitys korostuu
Ympäristöosaaminen 8 8
omissa tuotteissa käytetään runsaasti suomalaisestaluonnosta saatavia ainesosia

9 Loppuraportin tiivistelmä

NBI on toteuttanut kansainvälistymisprojektin yhteistyössä ELY-keskuksen kanssa. Hanke on toteutettu vuoden 2021 aikana ja hankkeen ansiota NBI:lle on luotu edellytyksen laajentumiseen koko Euroopan alueelle. Konkreettisesti NBI on laajentunut Saksan, UK:n, Ranskan, Italian, Portugalin ja Hollanin markkinoille saaden useita isoja uusia asiakkaita näistä markkinoista. Hanke on myös mahdollistanut yhtiön omien tuotteiden kehityksen, jolla on merkittäviä työllisyysvaikutuksia tulevaisuudessa. Hankkeen ansiosta NBI arvioi että liikevaihto tulee kasvamaan yli 2 miljoonaa euroa seuraavan 18 kuukauden aika, tästä sumasta on toteutunut jo 40%.