Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77142

Hankkeen nimi: Digi Global 2021

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 19.3.2021 ja päättyy 30.9.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: ANDIATA OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 0618516-5

Jakeluosoite: Kuortaneenkatu 5

Puhelinnumero: +358 98689200

Postinumero: 00520

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite: www.andiata.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Sihvonen Päivi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Projektipäällikkö

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: paivi.sihvonen(at)andiata.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 40 560 5644

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Digi Global 2021 -hankkeen läpimurtotavoitteena on rakentaa yhtiön uutta Digi-toimintaa ja kehittää osaamista ja toimintamalleja kansainvälisen kasvun moninkertaistamiseksi. Kohdemarkkinoina ovat Euroopan maat, USAn ja Aasian pilotit.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 125 700

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 125 700

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 125 700

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 125 700

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Helsinki

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kuortaneenkatu 5

Postinumero: 00510

Postitoimipaikka: HELSINKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Analyysiä sukupuolinäkökulmasta ei ole tehty
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Hankkeen toiminnassa ei ole huomoitu sukupuolinäkökulmaa
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite ei ole sukupuolten tasa-arvon edistäminen

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 7 8
Tuotteiden materiaalivalinnat
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 7 8
CO2-päästöjen vähentäminen
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 7 8
Kierrätysmateriaalien käyttö yms.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 7 8
Toimittajien valintojen huomioiminen, mm. tuulivoimatehtaat
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 8 8
Positiiviset työllistämisvaikutukset
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 10
Digitaalisten kuluttajapalveluiden kehittäminen
Liikkuminen ja logistiikka 7 7
Alihankkijakontaktit etäyhteyksillä yms.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 6 6
Työyhteisön hyvinvointi, työpaikkojen varmistaminen
Tasa-arvon edistäminen 6 6
Työmarkkinoilla naisten tasa-arvon ja työllistämisen edistäminen
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 9 9
Ekologiset materiaali- ja tuotevalinnat

9 Loppuraportin tiivistelmä

Digi Global 2021 -hankkeen läpimurtotavoitteena oli rakentaa yhtiön uutta Digi-toimintaa ja kehittää osaamista ja uusia toimintamalleja kansainvälisen kasvun moninkertaistamiseksi. Kohdemarkkinoina ovat Euroopan maat ja Aasian pilotit. Hankkeelle asetetut tavoitteet saavutettiin, osin ylitettiin. Hankkeen tuloksena yhtiön liikevaihdon kasvu on nopeutunut merkittävästi digiliiketoiminnan osaamisen ja osuuden lisääntyessä. Andiata brändi on myös saanut merkittävästi huomiota kansainvälisillä markkinoilla, mikä edistää yhtiön kasvua myös tulevaisuudessa.