Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77256

Hankkeen nimi: Hankkeen julkinen nimi

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 22.4.2021 ja päättyy 30.9.2022

Toiminnan tila: Keskeytynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: ULCONA OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2419111-2

Jakeluosoite: Linnavuorentie 28 A

Puhelinnumero: +358407261011

Postinumero: 00950

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite: https://ulcona.com/

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Malhonen Mikko

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Neuvonantaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: mikko.malhonen(at)momentumhelsinki.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358504004743

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tämän projektin tarkoitus on kehittää Ulcona Oy:n tuote- ja kansainvälistymispotentiaalia, uusiutumista ja kilpailukykyä.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 27 920

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 15 385

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 27 920

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 15 385

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Helsinki

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Linnavuorentie 28 A

Postinumero: 00950

Postitoimipaikka: HELSINKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Ulcona Oy:lle on tärkeää kunnioittaa sukupuolten välistä tasa-arvoa. Tämä näkyy yleisesti yhtiön toiminnassa, vaikka varsinaista toimintaympäristön analyysiä ei ole tehty.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Ulcona Oy:lle on tärkeää kunnioittaa sukupuolten välistä tasa-arvoa. Tämä välittyy myös hankkeen toteutukseen.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei ole päätavoite. Ulcona Oy pyrkii työllistämään naisia ja asettamaan heitä vastuullisiin asemiin, jotta sukupuolten välinen tasa-arvo toteutuu yhtiön arjessa ja yhtiön kulttuuri rikastuu tasavertaisten sukupuolten eri edustajien synnyttämästä diversiteetistä.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 5 6
Yhtiön innovaatio aiheuttaa digitalisaationsa kautta huomattavat vähennykset niin Suomessa kuin ulkomailla printtimedian ja maalipatruunoiden kulutuksen suhteen. Lisäksi yhtiö välillisesti madaltaa autonkäytön tarvetta poistamalla tarpeen vaihtaa mainoksia ajamalla autolla fyysisesti paikan päälle.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 5 7
Yhtiö vähentää merkittävästi digitalisaatiotoimillaan ympäristölle haitallisten materiaalien käyttöä ja edesauttaa välillisesti samankaltaisten praktiikoiden syntymistä myös muissa mainos- ja markkinointitoimistoissa kautta Euroopan ja maailman.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 5 3
Yhtiön innovaatiotoiminta luo tarpeen uuden asiantuntijuuspotentiaalin rekrytoimiselle lähitulevaisuudelle yhtiön kotipaikkakunnalla.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 8
Yhtiön projektin ytimessä on pyrkimys siirtää kauppakeskusmediasta merkittävin osa-alue kokonaan digitaaliseksi. Projekti de facto johtaa suoraan aineettomien tuotteiden ja palveuiden kehittämiseen digitaalisessa miljöössä. Tämä vaikutus on nähtävissä yhtiön asettamien trendien kautta epäsuorasti myös muissa alalla toimivissa yrityksissä ja asiakkaiden kehittyvissä tarpeissa.
Liikkuminen ja logistiikka 3 2
Yhtiön innovaatio vähentää merkittävästi tarvetta auton käyttämiselle toimialalla. Tämä tulee heijastumaan myös muiden toimijoiden praktiikoihin.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 8 10
Yhtiön projekti onnistuessaan mahdollistaa aiempaa merkityksellisemmän mainonnan erilaisille ihmisille kauppakeskuksista kerättävän demografisen datan perusteella. Lisäksi yhtiön digitaalisilla näytöillä toimivat roskikset voidaan kriisin hetkinä valjastaa kaupungin ja valtion avuksi hätäviestinnässä ja viestin välityksessä.
Tasa-arvon edistäminen 0 5
Yhtiön toimintaperiaatteiden leviäminen kansainvälisesti lisää tasa-arvoa maailmanlaajuisesti.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 5
Yhtiön toimintaperiaatteiden leviäminen kansainvälisesti lisää tasa-arvoa maailmanlaajuisesti.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

-