Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77456

Hankkeen nimi: Lagoom Development Project

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 15.5.2021 ja päättyy 31.12.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: LAGOOM OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2991986-2

Jakeluosoite: PL 13100

Puhelinnumero: 0465320497

Postinumero: 00076

Postitoimipaikka: AALTO

WWW-osoite: https://lagoom.app/

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Tran Loi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Co-founder & CEO

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: tranloi.wt(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0465320497

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

With Lagoom Development Project, we want to test new business model with our strategic partners in order to roll out our new business and generate significant income of our company. We aim to start piloting the services with at least 3 second hand stores in Finland together with other partners in the ecosystem such as delivery service or sustainable brands. Thus, we can get primary insights to refine our service operation before rolling out piloting in the international market.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 12 050

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 12 050

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 12 050

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 12 050

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Helsinki

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Lapinlahdenkatu 8

Postinumero: 00100

Postitoimipaikka: HELSINKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
We taken into account gender perspective in project activities. As part of the project 2/3 of staff are women and 2/3 of partner stores have women as founders
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
We taken into account gender perspective in project activities. As part of the project 2/3 of staff are women and 2/3 of partner stores have women as founders
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Our focus is about sustainability via circular economy

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 8 10
Water and energy safe from clothing second use and recycling
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 8 9
Reduce waste in fashion industry
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 4 8
Less pollution from clothing production industry eg. from dyes
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 9 9
Reuse and recycling of clothes to reduce waste and production of material
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 8 7
Localising solution for circulating used clothes
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 7 6
we increase awareness of circular economy and give a concrete way for people to take action toward it.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Thanks to the Business Development grant from Ely-keskus, Lagoom Team was able to implement online store service with strategic partners and empower Lagoom users to completely experience digital version of online clothes swapping. In addition, Lagoom team gained significant insights from Finnish market to prepare for international market piloting in near future.