Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77810

Hankkeen nimi: Koneälypohjainen Strongbox -mainosoptimaattori osana sisällönhallintajärjestelmää

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 7.5.2021 ja päättyy 31.12.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: NOSTE MEDIA OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2655637-3

Jakeluosoite: PL 1188

Puhelinnumero: +358 50 537 2305

Postinumero: 00101

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite: nostemedia.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Markkula Riikka

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Asiantuntija

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: riikkamarkkula1(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0402592187

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa kehitetään Strongbox -mainosoptimaattori kansainvälisille markkinoille

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 86 230

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 77 570

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 86 230

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 77 570

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Helsinki

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Eerikinkatu 27

Postinumero: 00180

Postitoimipaikka: HELSINKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 9 10
Uudet digitaaliset mainontapalvelut vähentävät printtimainonnan tarvetta
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 10 10
Uudet digitaaliset mainontapalvelut vähentävät printtimainonnan tarvetta
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 10 10
Uudet digitaaliset mainontapalvelut vähentävät printtimainonnan tarvetta
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 9 10
Uudet digitaaliset mainontapalvelut vähentävät printtimainonnan tarvetta
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 10 10
Uudet digitaaliset mainontapalvelut vähentävät printtimainonnan tarvetta
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 10
Uudet digitaaliset mainontapalvelut vähentävät printtimainonnan tarvetta
Liikkuminen ja logistiikka 2 4
Uudet digitaaliset mainontapalvelut vähentävät printtimainonnan tarvetta
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Projektin aikana toteutettiin kansainvälisen palvelumallin ja liiketoimintastrategian selvitys, viestintä- ja lanseerausstrategian luominen, sekä kilpailija-analyysi ja yhteistyökumppaneiden kartoitus. Kehitimme kansainvälisen palvelumallin ja tärkeänä osana strategiaa kehitimme Wordpress-integraation. Sitä varten kehitimme myös Freemium- ja maksullisen mallin. Kartoitimme kansainvälistä kilpailijatilannetta ja millaista kilpailuetua voimme tarjota tässä markkinassa. Pilotoimme tuotetta eri medioissa ja keräsimme dataa tuotteen toimivuudesta ja kehitystarpeista, sekä kävimme messuilla jossa kartoitimme potentiaalisia yhteistyökumppaneita ja asiakkaita.