Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77859

Hankkeen nimi: Digitaalinen työkalupakki strategiapelien elementtien kehittämiseen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.8.2021 ja päättyy 31.3.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: RESISTANCE GAMES OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2931122-4

Jakeluosoite: Aleksanterinkatu 4-6

Puhelinnumero: +358407676838

Postinumero: 90100

Postitoimipaikka: OULU

WWW-osoite: https://resistancegames.com/

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Salomaa Anna

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: anna.salomaa(at)resistance.games

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358407676838

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa kehitetään digitaalisia työkaluja nopeuttamaan ja taloudellistamaan yrityksen tuotekehitystä. Työkalut tukevat sekä pelin keskeisten elementtien luomisen osittaista automatisointia. Työkalut taloudellistavat pelinkehitystä, parantavat työn sujuvuutta ja mahdollistavat monipuolisen ja kiinnostavan pelisisällön luomisen taloudellisemmin.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 46 920

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 44 956

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 46 920

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 44 956

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Oulun

Kunnat: Oulu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Aleksanterinkatu 4-6

Postinumero: 90100

Postitoimipaikka: OULU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Analyysi ei ole olennainen hankkeelle.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Valtavirtaistaminen ei ole olennaista hankkeessa.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Tämä ei ole hankkeen tavoitteissa.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 1 1
Hankkeessa kehitettävät työkalut ovat digitaalisia, joten ne eivät kuluta paperia eikä niihin liity esim. kuljettamista.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei ole hankkeen aihepiirissä
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 4 4
Yrityksen ja sen liiketoiminann kehittyminen tukee paikallisen elinkeinorakenteen kehittymistä.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 10
Hankkeessa kehitettävä tuote on aineeton.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa toteutettiin kaksi strategiapelien kehittämiseen soveltuvaa työkalua EENM ja ICPG. Näiden työkalujen avulla yrityksen pelinkehitysprojektit tehostuvat ja peleihin pystytään tuottamaan tehokkaasti monipuolista pelien laatua parantavaa sisältöä. Työkaluja on myös mahdollista hyödyntää laajemminkin ja ne voidaan myöhemmin kehittää myytäviksi tuotteiksi.