Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77967

Hankkeen nimi: Yhtiökokonaisuuden kaluston kehittämistarpeiden määritys, kaluston käytettävyyden parantaminen, raportoinnin kehittäminen ja digitalisointi sekä uudistuvan ja kasvavan Konnekuljetus- konsernin johtamisen kehittäminen

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 31.5.2021 ja päättyy 31.12.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: KONNEKULJETUS OY

Organisaatiotyyppi: Keskisuuri yritys

Y-tunnus: 0655482-1

Jakeluosoite: Jokirannantie 265

Puhelinnumero: +358407357670

Postinumero: 44330

Postitoimipaikka: HYTÖLÄ

WWW-osoite: konnekuljetus.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Liimatainen Mika

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: mika(at)konnekuljetus.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358407357670

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Uudentyyppisten innovatiivisten ja ympäristöystävällisten kalustoratkaisujen ratkaisujen kehittäminen maantiekuljetuksiin, kuljetuskaluston käytettävyyden parantaminen ennakoivalla huoltotoiminnalla, asiakastarpeisiin perustuvan digitaalisen raportoinnin edelleen kehittäminen, yhtiökokonaisuuden johtamisen kehittäminen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 88 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 88 000

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 88 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 88 000

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Äänekosken

Kunnat: Konnevesi

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Jokirannantie 265

Postinumero: 44330

Postitoimipaikka: HYTÖLÄ

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
ei tarvetta
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
ei tarvetta
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
ei tarvetta

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Yksi Konnekuljetus Oy:n keskeisimmistä tavoitteista hankkeessa oli uudentyyppisen metsäenergiapalveluliiketoiminnan suunnittelu ja aloittaminen, missä on edetty lupaavin tuloksin. Kehityshankkeessa haettiin myös uudentyyppisiä innovatiivisia ja ympäristöystävällisempiä kalustoratkaisujen maaliikenteen tavarakuljetuksiin. Uusilla rakenneratkaisuilla kuljetuskaluston ominaispainoa kyettiin pudottamaan etenkin talviolosuhteissa, mikä parantaa kuljetustoiminnan tehokkuutta sekä vähentää ympäristökuormitusta. Toiminnan digitalisoinnin ja järjestelmäkehityksen avulla liiketoiminnasta saadaan aiempaa ajantasaisempaa ja monipuolisempaa tietoa, mikä hyödynnetään toimintatehokkuuden kehittämisessä, toiminnan ympäristövaikutusten huomioimisessa sekä asiakaspalvelun kehittämisessä. Yhtiökokonaisuuden johtamisjärjestelmä ja -tarpeet toiminnan avainmittareineen määriteltiin uudelleen ja otettiin käyttöön porrastetusti säilyttäen operatiivinen ketteryys.