Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77975

Hankkeen nimi: Color The Minds VR playground

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 24.6.2021 ja päättyy 30.8.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: COLOR THE MINDS OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2828651-4

Jakeluosoite: Sunantie 12 D60

Puhelinnumero: +358503487141

Postinumero: 02760

Postitoimipaikka: ESPOO

WWW-osoite: https://www.colortheminds.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kaulo Jani

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jani.kaulo(at)colortheminds.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358500290378

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Color the Minds Oy kehittää opetuksellisia VR-pelejä lapsille. Tämän projektin tavoitteena on kehittää ensimmäinen suomalaista varhaiskasvatuspedagokiikkaa soveltava VR-peli kansainvälisille markkinoille.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 46 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 46 000

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 46 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 46 000

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Espoo

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kolmperäntie 36 B

Postinumero: 02820

Postitoimipaikka: ESPOO

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Hanke on sukupuolineutraali.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hanke on sukupuolineutraali.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite ei ole sukupuolten tasa-arvon edistäminen.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 7
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös tärkeitä ympäristöasioita.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 7
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös tärkeitä ympäristöasioita.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 7
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös tärkeitä ympäristöasioita.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 7
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös tärkeitä ympäristöasioita.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 7
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös tärkeitä ympäristöasioita.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 7
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös tärkeitä ympäristöasioita.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 7
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös tärkeitä ympäristöasioita.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 10 10
Color the Minds tulee työllistämään sekä suoraan että välillisesti monien eri alojen osaajia.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 0
Color the Minds kehittää pelejä, aineettomia tuotteita ja palveluita.
Liikkuminen ja logistiikka 0 10
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös tärkeitä asioita liikenteestä ja sen päästöistä.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 10 10
Color the Mindsin laadukkaat, opettavaiset pelit opettavat lapsille tärkeitä asioita ja taitoja, jotka lisäävät heidän ja heidän läheistensä hyvinvointia.
Tasa-arvon edistäminen 8 8
Color the Minds tuo laadukkaat, opettavaiset pelit saataville kaikille tasa-arvoisesti, ja opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa tasa-arvon tärkeyttä.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 10 10
Color the Minds tuo laadukkaat, opettavaiset pelit saataville kaikille globaalisti.
Kulttuuriympäristö 6 8
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös kulttuuria, ja kohdentaa opetusta eri kulttuuriympäristöihin.
Ympäristöosaaminen 9 9
Opettavaisten pelien avulla lapsille voidaan opettaa myös tärkeitä ympäristöasioita.

9 Loppuraportin tiivistelmä

The Woodland is a 3D game supports Windows PC and Oculus Quest VR where players can explore mini1games through different virtual books. Children can manage their own avatars, houses, create and share mini-games with others. By solving mini-games, players try to archive acorns and flags, to upgrade their house or purchase tools or toys. As metaverse, the game takes the player to visit different simulated and colorful locations. Through books they are represented as approximations of real missions to engage learning motivation and life skills development.