Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A78099

Hankkeen nimi: Luontoystävälliset, kierrätettävät myymälämateriaalit

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 12.8.2021 ja päättyy 30.11.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: PLASTCENTER NORDIC OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2307321-0

Jakeluosoite: Vanha talvitie 13 A

Puhelinnumero: +358407491225

Postinumero: 00580

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite:

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Heikkilä Mika

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: mika(at)plastcenternordic.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358407491225

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Plastcenter suunnittelee ja tuottaa asiakkaille uusista materiaaleista esillepanotuotteita, jotka parantavat Brandien vihreitä arvoja ja kasvattavat näin tuotteiden kiertoa ja kannattavuutta myymälärajapinnassa.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 63 250

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 54 911

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 63 250

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 54 911

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Helsinki

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Vanha talvitie 13 A

Postinumero: 00580

Postitoimipaikka: HELSINKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Analyysin perusteella tulevat työpaikat täytämme sukupuolineutraalisti työntekijän ammattitaidon perusteella.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Tällä hetkellä meillä on 33% työntekijöistä naisia
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Kyllä
Edistämme tasa-arvoa ammattitaidon puitteissa

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 8
uudet luonnonystävälliset materiaalit
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 5
uudet luonnonystävälliset materiaalit
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 7 7
uudet luonnonystävälliset materiaalit
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 5 4
uudet luonnonystävälliset materiaalit
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 4
mahdollistaa myymälöiden myynnin kasvun
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 4
uudet luonnonystävälliset materiaalit

9 Loppuraportin tiivistelmä

Plastcenter Nordic Oy lähti kehittämään hankkeessa pahvin, muovin ja metallin puolella enemmän ympäristöystävällisempää ja kierrätettävää materiaalia. Yhteistyökumppanien ja asiakkaiden kanssa pääsimme pahvin ja muovin puolella positiivisiin tuloksiin. Toteutimme uusista materiaaleista esillepanoratkaisuja myymälöihin joihin varsinkin pohjoismaissa oltiin erittäin tyytyväisiä. Corten puolella opimme sen että materiaali toimii oikeastaan vaan meidän busineksessa ulkotiloissa tai sisustustuotteina ja tätä ulkotilan myymäläkehittämistä jatkamme jatkossa.