Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A78156

Hankkeen nimi: Digitaalis-fyysinen lautapeli globaaleille markkinoille

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 15.7.2021 ja päättyy 31.5.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: TOAD KINGS OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2622476-6

Jakeluosoite: Lapinlahdenkatu 16

Puhelinnumero: +358440337793

Postinumero: 00180

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite:

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Wikström Max

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: mwikstro(at)gmx.net

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358440337793

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Toad Kings Oy:n tuoteidea on Agemonia-peli, joka yhdistää uudella tavalla digitaalista viihdepelaamista ja perinteistä lautapelisisältöä. Idean kasvupotentiaali löytyy kasvavasta määrästä viihdepelaajia ja lautapelaajia, jotka hakevat aktiivisesti uutta ja mukaansatempaavaa pelisisältöä. Tuoteperheen laajentaminen digitaaliseen alustaan luo kasvupohjaa yrityksen kansainvälistymiselle. Yrityksen aikaisemmat pelitoteutukset ovat nojanneet perinteiseen lautapelimuotoiluun, johon nyt haetaan uutta tyyliä ja käyttäjäkuntaa. Uuden käyttäjäkunnan myötä yrityksen kasvupotentiaali kasvaa ja kansainvälistyminen tapahtuu nopeammalla tahdilla.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 31 750

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 28 883

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 31 750

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 28 883

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Helsinki

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Lapinlahdenkatu 16

Postinumero: 00180

Postitoimipaikka: HELSINKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Yritys on osana kasvustrategiaansa miettinyt henkilöstön monimuotoisuusasioita ja käyttää tasa-arvokäytänteisiin nojaavaa rekrytointistrategiaa.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Tuote on kulttuurisidoksineen myös tasa-arvoinen huomioiden eri pelaajahahmojen erilaiset tyypit.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei suoranaisesti. Peli käsittelee fantasiamaailman suodattimen läpi monia meidän maailman problemaattisia asioita kuten rasismia, seksuaalista itsemääräämisoikeutta, yksilönvapautta, tasa-arvoa, luonnon suhdetta moderniin yhteiskuntaan, vihapuhetta ja luokkaeroja.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 4 1
Tuotteet ovat digitaalisempia kuin kilpailijoiden tuotteet. Tämä on myös osasyy tehdä tuotekehitystä ja kehittää tuotantomenetelmiä entisestään.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 3 0
Yritys haluaa käyttää mahdollisimman ekologisia ratkaisuja valmistamisessa, ja suunnittelee hiilineutraalin energian käyttöä energialähteenä.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 4 0
Kierrätys hoidetaan kestävän kehityksen ja kiertotalouden periaatteita kunnioittaen.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 5 2
Yritys ei käsittele tai käytä mitään pohjavesille haitallisia aineita.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei välitöntä tai välillistä vaikutusta Natura 2000-ohjelman kohteisiin.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 6 3
Yritys kierrättää kaikki jätteensä asianmukaisesti. Digitalisointi lisää materiaalien käytön tarvetta.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 3 0
Yritys pyrkii käyttämään energianlähteenä hiilineutraaleja ratkaisuja.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 4 2
Yritys ostaa palveluita alan pienyrittäjiltä.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 7 5
Yritys kehittää aineettomia palveluita ja tuotteita ydinliiketoiminnassaan.
Liikkuminen ja logistiikka 3 0
Yrityksen vaatima logistiikka on pienimuotoista.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 0
Hyvinvoinnin osalla yritys uskoo pystyvänsä lisäämään työn tarjontaa alueella ja siten mahdollistamaan uusien työpaikkojen syntyä.
Tasa-arvon edistäminen 6 4
Peli käsittelee tasa-arvoa monesta eri kulmasta tarinankerronnan keinoin.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 7 6
Peli käsittelee fantasiamaailman suodattimen läpi monia meidän maailman problemaattisia asioita kuten rasismia, seksuaalista itsemääräämisoikeutta, yksilönvapautta, tasa-arvoa, luonnon suhdetta moderniin yhteiskuntaan, vihapuhetta ja luokkaeroja.
Kulttuuriympäristö 7 2
Yritys muokkaa perinteistä toimialaansa voimakkaasti ja vaikuttaa kulttuurin kehittymiseen positiivisesti.
Ympäristöosaaminen 4 0
Yritys pyrkii oikeisiin ympäristöratkaisuihin. Yritys myös kouluttaa henkilöstöään näissä kysymyksissä jatkuvasti.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen julkinen nimi Digitaalis-fyysinen lautapeli globaaleille markkinoille Hankkeen julkinen tiivistelmä Toad Kings Oy:n tuoteidea on Agemonia-peli, joka yhdistää uudella tavalla digitaalista viihdepelaamista ja perinteistä lautapelisisältöä. Idean kasvupotentiaali löytyy kasvavasta määrästä viihdepelaajia ja lautapelaajia, jotka hakevat aktiivisesti uutta ja mukaansatempaavaa pelisisältöä. Tuoteperheen laajentaminen digitaaliseen alustaan luo kasvupohjaa yrityksen kansainvälistymiselle. Yrityksen aikaisemmat pelitoteutukset ovat nojanneet perinteiseen lautapelimuotoiluun, johon nyt haetaan uutta tyyliä ja käyttäjäkuntaa. Uuden käyttäjäkunnan myötä yrityksen kasvupotentiaali kasvaa ja kansainvälistyminen tapahtuu nopeammalla tahdilla.