Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A78173

Hankkeen nimi: Muutosjohtamiseen ja strategian toteutukseen suunnattu SaaS-työkalu

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 30.6.2021 ja päättyy 31.3.2023

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: TANGIBLE GROWTH OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2895395-4

Jakeluosoite: Lapinlahdenkatu 16

Puhelinnumero: +358407186638

Postinumero: 00180

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite: http://www.tangible-growth.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Viima Petri

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: COO

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: petri(at)tangible-growth.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358407186638

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tangible Growth Oy on vuonna 2018 perustettu ohjelmistoalan startup, joka kehittää muutosjohtamisen ja strategian toteutukseen suunnattua työkalua erityisesti yli 10 hengen yrityksille toimialasta riippumatta. Yritys on ISO27001 sertifioitu. Tangible Growth Oy on voimakkaasti kansainvälistä kasvua tavoitteleva yritys, jonka palvelu on alusta pitäen suunniteltu digitaalisesti johdetun muutoksen johtamiseen sekä yritysten strategisen tavoitteiden saavuttamiseen, seuraamiseen ja mittaamiseen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 127 750

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 103 503

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 127 750

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 103 503

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Helsinki

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Lapinlahdenkatu 16

Postinumero: 00180

Postitoimipaikka: HELSINKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Yritys ei ole tehnyt analyysiä, mutta alalla ei ole sukupuolirajoitteita.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Koska palvelu on yrityksille suunnattu SaaS-palvelu, kohdistuu mahdolliset sukupuolinäkökulmat asiakkaiden HR-palveluihin, ei suoraan Tangible Growth Oy:n toimintaan.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen tavoite on digitaalisella palvelulla distruptoida muutosjohtamista ja strategian implementointia, joka on toki tasa-arvoteko, mutta ei sinällään sukupuoleen liittyvä.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 8 5
Yrityksen tuotteen käyttäminen vähentää tarvetta järjestää ylimääräisiä workshop-tapaamisia ja vastaavia, joten se vähentää matkustamista ja siten edistää luonnonvarojen käytön kestävyyttä.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 7 5
Toiminnan digitalisoiminen parantaa mahdollisuuksia kestävän kehityksen mukaisen toiminnan organisointiin, joka puolestaan vähentää tarvetta ilmastomuutosrasitukselle esimerkiksi turhan matkustamisen myötä.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 2 8
Ihmiset pystyvät yrityksen palvelua käyttämättä tekemään tehokkaasti johtamiseen liittyviä tehtäviä lokaatiovapaasti, joka parantaa mahdollisuuksia tehdä töitä mistä vain.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 4
Ilmastorasituksen väheneminen parantaa välillisesti veden laatua muun muassa matkustamisen vähenemisen kautta.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei vaikutusta.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 2 5
Monet workshopit tuottavat jätettä (kynät, tarjoilut, jne.), joten näiden poisjääminen auttaa säästämään materiaalimäärissä.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 3
Asiakasyritykset pystyvät ohjaamaan omia digitaalisia toimintojaan tarvittaessa uusiutuviin energialähteisiin.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 5 5
Digitaalinen johtamisen tasoloikka parantaa yrityksen kilpailukykyä ja myös rekrytointien lokaalisuus ei ole enää niin suurena esteenä.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 10
Yrityksen palvelu on osa digitaalista palvelujen ekosysteemiä, jossa haetaan uusia mahdollisuuksia muun muassa rajapintoja hyödyntäen.
Liikkuminen ja logistiikka 5 5
Vähenevä liikkumisen tarve työn takia säästää luontoa ja mahdollistaa kestävän kehittämisen periaatteiden noudattamisen työelämässä.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 7 3
On tutkittua, että etätyön sopiva käyttö osana työelämää ja erityisesti johtamista parantaa hyvinvointia.
Tasa-arvon edistäminen 7 3
Digitaalisen työkalun käyttö tekee mahdolliseksi kaikille käyttää samoja menetelmiä ja samoja mittaustapoja, joka ennaltaehkäisee työpaikoilla tapahtuvaa eriarvoistumista.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 10 10
Yrityksen palvelu on "born global", joten sen dna:han kuuluu kulttuurien tuominen lähemmäs toisiaan sekä yhteiskunnallisen tasa-arvoisuuden edistäminen.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ei suoraa vaikutusta
Ympäristöosaaminen 3 6
Työtapojen digitalisointi auttaa työntekijöiden ympäristöosaamisen sekä resurssuviisaiden toimintatapojen kehittymisessä.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Tangible Growth Oy on vuonna 2018 perustettu ohjelmistoalan yritys, joka kehittää muutosjohtamisen ja strategian toteutukseen suunnattua tuotetta ja metodologiaa. Hankkeessa toteutettiin digitaalisen markkinoinnin prosesseja ja menetelmiä halutun asiakaskohderyhmän tavoittamiseksi. Hankkeen ansiosta markkinoinnin kustannustehokkuutta pystyttiin parantamaan noin 50%