Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A78264

Hankkeen nimi: UltraLeanConsulting

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 27.9.2021 ja päättyy 31.8.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: ULTRALEANBUSINESS OY LTD

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2816241-5

Jakeluosoite: Tuusankaari 12 B 35

Puhelinnumero: 0400 398985

Postinumero: 03100

Postitoimipaikka: NUMMELA

WWW-osoite: www.lisäämyyntiä.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Leijala Antti

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: antti.leijala(at)ultraleanbusiness.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400 398985

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tekoäly liikkeenjohdon konsultoinnissa ja siihen liittyvät yhteistyömallit.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 19 630

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 19 464

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 19 630

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 19 464

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Päijät-Häme

Seutukunnat: Lahden

Kunnat: Heinola

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Antinniemi 79

Postinumero: 18300

Postitoimipaikka: HEINOLA KK

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Hankkeella ei mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Palkattavat henkilöt valitaan osaamisen ja soveltuvuuden perusteella.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Hankkeella ei mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Palkattavat henkilöt valitaan osaamisen ja soveltuvuuden perusteella.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeella ei mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Palkattavat henkilöt valitaan osaamisen ja soveltuvuuden perusteella.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 6
Kestävä kehitys on yksi uusista ostokriteereistä. Lean-myynti yhdistää kestävän kehityksen yrityksen myynti-prosessiin mitattavalla tavalla. Välillinen vaikutus asiakkaiden kautta.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 6
Kestävä kehitys on yksi uusista ostokriteereistä. Lean-myynti yhdistää kestävän kehityksen yrityksen myynti-prosessiin mitattavalla tavalla. Välillinen vaikutus asiakkaiden kautta.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Ei vaikutusta
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Ei vaikutusta
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei vaikutusta
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Ei vaikutusta
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Ei vaikutusta
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 4 8
Lean-myynti soveltuu kaiken kokoisille yrityksille ja se on erityinen vahvuus. Hyödyntämällä ko menetelmää myös paikalliset yhden hengen kivijalka- ja palveluyritykset saavat nostettua tarjousten voittoprosenttiaan.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 4 0
Analytiikkapalvelujen lisääminen ja passiivisen liiketoiminnan saaminen Franchising-myynnistä.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Ei vaikutusta
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Ei vaikutusta
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Ei vaikutusta
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Ei vaikutusta
Kulttuuriympäristö 0 0
Ei vaikutusta
Ympäristöosaaminen 0 3
Kestävän kehityksen vaikutukset tarjousten voittoporosenttiin ja yritysten liikevaihtoon.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen aikana kehitettiin ja julkistettiin UltraLeanSales-planner sekä -analytics sovellukset. Näiden avulla B2B yritykset saavat 1) B2B-ostokäyttäytymisen tietopankin käyttöönsä ja 2) rakennettua jatkuvan oppimisen mallin myyntiin, eli opitaan tehokkaasti miksi tarjouksia voitettiin/hävittiin. Hyödyntämällä tätä kokonaisuutta opitaan markkinoinnissa ja myynnissä tekemään 1) oikeita asioita 2) oikeaan aikaan ja 3) oikeaa kanavaa pitkin. Lopputuloksena on parempi tarjousten voittotodennäköisyys.