Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A78322

Hankkeen nimi: NosyMouse SaaS palvelun kansainvälisen myynnin käynnistäminen

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 29.10.2021 ja päättyy 30.6.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: RP REAALIPROSESSI OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 0679542-2

Jakeluosoite: Visakoivuntie 11

Puhelinnumero: +358405959357

Postinumero: 02130

Postitoimipaikka: ESPOO

WWW-osoite: www.nosymouse.io

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Myllylä Ilkka

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: ilkka.myllyla(at)reaaliprosessi.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358405959357

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa luodaan NosyMouse SaaS palvelulle myynti ja markkinointi tiimi ja toimiva prosessi, jolla saadaan 1. kansainväliset kaupat palvelulle. Investointeja tarvitaan, sekä prosessin kehittämiseen, että ennen kaikkea ulkoisten resurssien/työntekijöiden palkkaamiseen ja valmennukseen prosessiin. Lisäksi kehitetään nykyinen palvelu markkinapalautteen/kyselyjen perusteella kilpailukykyiseksi.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 16 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 13 611

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 16 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 13 611

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Uusimaa

Seutukunnat: Helsingin

Kunnat: Espoo

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Visakoivuntie 11 R 32

Postinumero: 02130

Postitoimipaikka: ESPOO

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
hankitaan parhaat mahdolliset resurssit, mies tai nainen, ei ole tärkeää
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
hankitaan parhaat mahdolliset resurssit, mies tai nainen, ei ole tärkeää
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
hankitaan parhaat mahdolliset resurssit, mies tai nainen, ei ole tärkeää

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 2 0
Uusi SaaS yritys, jolla on vientiä
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 2 0
SaaS ohjelmisto
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa painopiste oli SaaS palvelun pilotoinnissa ja palvelun kehittämisestä myytäväksi palveluksi, digitaalisen markkinoinnin aloittamisesta (Google ads/Active Campaign), sekä verkkokaupan kehittämiseen markkinointitoimiston kanssa sellaiseksi, että se on laadukas ja myös asiakkaiden helposti löydettävissä. Hankkeen tuloksena olemme saaneet ensimmäisen asiakkaan palvelulle ja palvelua on kehitetty pilotti asiakkaiden kanssa paremmaksi ja verkkosivuilla on käynyt päivittäin helmikuusta alkaen kymmeniä pääosin ulkomaisia kävijöitä päivittäin, kun aikaisemmin heitä oli vain satunnaisesti.