Hankekoodi: A78396
Hankkeen nimi: Vaarnii Oy: Suomalaista designia
Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet
Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 3.8.2021 ja päättyy 30.11.2022
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: VAARNII OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 3128679-3
Jakeluosoite: Sorvaajankatu 15
Puhelinnumero: +358504116864
Postinumero: 00880
Postitoimipaikka: HELSINKI
WWW-osoite: www.vaarnii.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Hirvonen Antti
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: CEO
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: antti(at)vaarnii.com
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358504116864
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on kasvattaa yrityksen kapasiteettia ja kykyä tuottaa enemmän tuotteita kansainvälisiä asiakkaita varten. Samalla yritys pystyy tehokkaammin luomaan uusia tuotteita sekä vähentämään ideointi/prototyyppi vaiheessa olevien tuotteiden kehityskustannuksia. Lisäksi yritys päivittää digitaalisia palveluitaan siten, että se pystyy tulevaisuudessa paremmin palvelemaan kansainvälisiä asiakkaita. Projektin tavoitteiden avulla pystymme parantamaan yrityksen kapasiteettia, palkkaamaan uusia osaajia yritykseen, vähentämään tuotannon kustannuksia, säästämään energiakuluissa investoimalla enegriaystävällisempiin laitteisiin sekä tehostamaan yrityksen brändiä kansainvälisillä markkinoilla.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 119 520
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 59 457
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 119 520
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 59 457
Maakunnat: Uusimaa
Seutukunnat: Helsingin
Kunnat: Helsinki
Jakeluosoite: Bulevardi 46
Postinumero: 00120
Postitoimipaikka: HELSINKI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 6 | 6 |
Pystymme vastuullisesti hyödyntämään suomalaista metsää ja metsänhoito-osaamista. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 6 | 6 |
Paikaillisten raaka-aineiden hyödyntäminen vähentää logistiikkaa. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 2 | 2 |
Vastuullinen metsänhoidon kautta. | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 2 | 2 |
Vastuullinen metsänhoidon kautta. | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 2 | 3 |
Tuotteemme ja pakkauksemme ovat ekologisesti kestävämpiä kuin kilpailijoillamme. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 1 | 1 |
Mahdollisuuksien mukaan. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 3 | 3 |
Haluamme tehdä valmistustoimintaa Suomessa, mikä on aikaisemmin ollut vähenemässä. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 3 | 3 |
Valmistamme paikallisesti ja myymme maailmalle. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 2 | 2 |
Luomme tuotteita puusta, mikä tutkitusti materiaalinan edesauttaa hyvinvointia. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Olemme tasa-arvoinen työnantaja. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 4 | 4 |
Luomme design-tuotteita kansainvälisesti kiinnostavimpien muotoilijoiden kanssa. | ||
Ympäristöosaaminen | 7 | 7 |
Vastuullinen suomalaisen puutavaran hankinta ja metsänhoito on toimintamme ja viestinnämme ytimessä. |
Hankkeen tavoitteena oli kasvattaa yrityksen kapasiteettia ja kykyä tuottaa enemmän tuotteita kansainvälisiä asiakkaita varten. Samalla yritys pystyy tehokkaammin luomaan uusia tuotteita sekä vähentämään ideointi/prototyyppi vaiheessa olevien tuotteiden kehityskustannuksia. Lisäksi yritys päivittää digitaalisia palveluitaan siten, että se pystyy tulevaisuudessa paremmin palvelemaan kansainvälisiä asiakkaita. Projektin tavoitteiden avulla pystymme parantamaan yrityksen kapasiteettia, palkkaamaan uusia osaajia yritykseen, vähentämään tuotannon kustannuksia, säästämään energiakuluissa investoimalla enegriaystävällisempiin laitteisiin sekä tehostamaan yrityksen brändiä kansainvälisillä markkinoilla. Näkyvimmät tulokset olivat Osa-ulkokaluste- ja Hans-valaisin mallisto.