Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A78405

Hankkeen nimi: Fulmoren datamallin rakentaminen

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 29.10.2021 ja päättyy 31.10.2022

Toiminnan tila: Peruuntunut

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: FULMORE NEXT GEN OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2991386-6

Jakeluosoite: Kivääritehtaankatu 6 C

Puhelinnumero: +358443068358

Postinumero: 40100

Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ

WWW-osoite: www.fulmore.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Junikka Jussi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jussi.junikka(at)fulmore.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358443068358

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Fulmore Next Gen on jyväskyläläis-helsinkiläinen liiketoimintalähtöinen markkinointitoimisto. Fulmoren liiketoiminnan ytimen muodostaa TRBO-palvelu, joka on jatkuvalaskutteinen, dataohjautuvan markkinoinnin operoinnin palvelu; yhdistelmä mainontaa, sisältömarkkinointia, liidintuotantoa ja liidien kypsyttämistä sekä näiden prosessien mittaamista ja kehittämistä datan perusteella. Yhtiön kohderyhmä ovat suomalaiset ja Suomesta ulkomaille ponnistavat pk-sektorin yritykset. Hankkeessa kehitetään Fulmoren tapaa hyödyntää dataa asiakkaidensa markkinoinnin toimenpiteiden ohjaamisessa.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 18 150

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 0

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 18 150

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 0

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Jyväskylän

Kunnat: Jyväskylä

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kivääritehtaankatu 6 C

Postinumero: 40100

Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0, joihin työllistyvät naiset 0

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0, joista naisten perustamia 0

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Hanke ei ole riippuvainen sukupuoliasioista.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeessa on tunnistettu, että algoritmit ylläpitävät nykyisenkaltaisia yhteiskuntajärjestelmiä, mikä tulee huomioida, kun järjestelmän tuottamaa dataa analysoidaan koneellisesti.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei ole.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 4
Markkinointi tuottaa valtavasti jätettä mennessään ohi kohteestaa. Välillisenä vaikutuksena markkinoinnin kohdentamisen tarkentumiseesta seuraa, että hukkaa syntyy vähemmän.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Ei vaikutusta.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Ei vaikutusta.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Ei vaikutusta.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei vaikutusta.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 4
Markkinointi tuottaa valtavasti jätettä mennessään ohi kohteestaan. Välillisenä vaikutuksena markkinoinnin kohdentamisen tarkentumisesta seuraa, että hukkaa syntyy vähemmän.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Ei vaikutusta.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 5 5
Järjestelmä tuottaa onnistuessaan paikallisille pk-yrityksille lisää mahdollisuuksia kilpailla alan isompien toimijoiden kanssa.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 10
Prediktiivinen markkinointianalytiikka tuottaa uutta tietoa asiakaskäyttäytymisestä jatkuvasti. Tätä voidaan hyödyntää sekä Fulmoressa että asiakasyrityksissä tuote- ja palvelukehityksen näkökulmasta. Lisäksi hankkeen aikana toteutetaan Fulmorelle täysin uudenlainen tuote, jonka myynti avaa yhtiölle uuden strategisen suunnan.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Ei vaikutusta
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Ei vaikutusta
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Ei vaikutusta
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Ei vaikutusta
Kulttuuriympäristö 0 0
Ei vaikutusta
Ympäristöosaaminen 0 0
Ei vaikutusta

9 Loppuraportin tiivistelmä

-