Project code: S22474
Project name: .
Policy: 9. REACT-EU ESF measures
Specific objective: 12.4. Increasing the ability of companies and entrepreneurs to transform
Planned completion time: Start 1.5.2021 and end 31.12.2023
Operational status: Ended
Responsible authority: Centre for Economic Development, Transport and the Environment South Savo
Official name of the applicant: Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy (PIKES Oy)
Organisation type: Other legal person governed by public law
Business ID: 2042869-6
Street: Kauppatori 1
Telephone number: 0400250552
Postal code: 75500
City/town: NURMES
Website: http://www.pikes.fi
Project contact person's name: Nevalainen Jukka Tapani
Contact person's position in the organisation: Kehittämispäällikkö
Contact person’s email address: jukka.nevalainen(at)pikes.fi
Contact person's phone number: 0400250552
Number of applicants or subsidy transfer:
.
Hankkeen varsinaiseen kohderyhmään kuuluvat korona-kriisistä kärsineet Nurmeksen alueen yrittäjät. Toimialoista tärkeimpiä ovat matkailu- ja ravintola-ala, palvelualat, kuten kauppa, sote-ja hyvinvointipalvelut, henkilökohtaiset palvelut ja tuotannollisilta aloilta erityisesti elintarvikkeiden valmistus. Hankkeen kohderyhmään kuuluvat yritykset mikroyrityksistä keskisuuriin yrityksiin.
Välillisinä kohderyhminä ovat mukana olevien yritysten asiakkaat, b to b -kumppanit, rahoituslaitokset, kouluttajat
EU and State funding granted: 279 610
EU and State funding used: 274 667
Planned public funding (total): 338 371
Planned public funding used (total): 332 388
Regions: North Karelia
Subregions: Pielinen Karelia
Municipalities: Nurmes
Street:
Postal code:
City/town:
Planned: 50
Completed according to monitoring information: 83
Planned: 0
Direct | Indirect | |
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 1 | 3 |
Kestävä kehitys ja digitaalisten palvelujen käyttäminen osana kestävää kehitystä huomioitu hankkeen suunnittelussa. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 1 | 3 |
Ilmastonmuutos ei ole tämän hankkeen riskitekijä. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Ei vaikutuksia luonnon monimuotoisuuteen | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 3 | 4 |
Digitalisaation vaikutuksesta liikkuminen vähenee | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Ei vaikutuksia Natura-alueisiin | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Ei vaikutuksia | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Ei vaikutuksia | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 5 | 7 |
Yritysten liiketoimintaa kehitetään vastaamaan korona-kriisin jälkeistä kestävän kehityksen mukaista liiketoimitnaa. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 5 | 6 |
Yritysten uusien tuotteiden ja palvelujen kehittämisessä huomioidaan kestävän kehityksen mukainen liiketoiminta | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 4 | 5 |
Yritysten mukautumiskyvykkyyttä kriisin aiheuttamiin pysyviin toimintamalleihin halutaan kehittää | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 8 | 7 |
Yrittäjien ja työntekijöiden työssäjaksaminen paranee | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Ei tasa-arvovaikutuksia | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Ei vaikutusta | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ei vaikutusta | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Ei vaikutusta |
The key measures of the project were to help businesses in the region to cope with the economic and other difficulties caused by the pandemic. The project aimed to improve the ability of the participating companies to change, so that they are better prepared to cope with the current crisis and any future crises that the company may face. The aim was also to improve the business skills and coping of entrepreneurs and employees. The project measures were divided into four separate sections. Each of these sections had sustainability and the green economy as an overarching theme. The project measures were carried out both by the in-house business advisor hired for the project and through a competitive procurement process. The project measures varied according to the size and needs of the enterprises. The implementation sought tailor-made, company-specific solutions, so that individual companies felt they were receiving services that were specific to their company and relevant to them. The main actionss were:
Developing the digital competence of enterprises
Strengthening their business skills and product development
Improving the coping of entrepreneurs and employees; and
Improving local demand "Löydä läheltä!" theme.
The chances of the companies participating in the project to survive the current corona crisis improved, thanks to the development measures carried out on a company-by-company basis. Such measures were e.g. competence development through digital, sales and marketing, as well as the company's finances and its management. As a long-term result, companies' preparedness for both financial and other crises facing the company improved, and companies are now more prepared to face the challenges ahead.