Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74700

Hankkeen nimi: Utveckling av ekologiska, naturliga, giftfria kosmetikaprodukter som är bra för både miljön och människan.

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 3.1. Pk-yritysten energiatehokkuuden edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 14.1.2019 ja päättyy 30.4.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: ARTBORN AB OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 1081949-0

Jakeluosoite: Borgarmalmsstigen 6 A

Puhelinnumero: 0401630538

Postinumero: 68620

Postitoimipaikka: PIETARSAARI

WWW-osoite:

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Sjöholm Christer

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: VD och ägare

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: clesjoholm(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0401630538

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Säkra företagets konkurrenskraft genom att forska, utveckla, testa och förbättra existerande och nya produkter. Genomföra oberoende laboratorietester för att få officiella och nödvändiga certifikat för att öka trovärdigheten på dessa produkter. Certifikaten behövs för fortsatt expansion till nya internationella marknader i Asien och på sikt även till Nord och Syd Amerika.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 27 175

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 26 782

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 27 175

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 26 782

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjanmaa

Seutukunnat: Jakobstadsregionen

Kunnat: Pietarsaari

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Borgarmalmsstigen 6 A

Postinumero: 68620

Postitoimipaikka: PIETARSAARI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Produkterna som utvecklas är köns neutrala
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Produkterna som utvecklas är könsneutrala
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Kyllä
Det är ej huvudmålet. Men ett viktigt del av projektet.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 10 10
Naturprodukter
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 10 10
Minska på skadliga ämnen i miljön
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 10 10
Sparar på belastningen på miljön
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 10 10
Minskar på förstörelsen på korralrev
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Känner ej till
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 7 7
Naturliga råvaror
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Ej direkt
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 4 3
Möjliggör expansion av arbetskraften
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 6 5
Bygger upp ett brand
Liikkuminen ja logistiikka 8 7
Produkter för export
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 10 10
Giftfria produkter
Tasa-arvon edistäminen 10 10
Könsneutrala produkter
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 8 7
Produkterna passar för alla
Kulttuuriympäristö 0 0
Vet ej
Ympäristöosaaminen 10 10
Naturliga produkter som ej skadar miljön

9 Loppuraportin tiivistelmä

-Företagsstöd för vidare undersökning av nya hälsosamma och miljövänliga produkter Vi har tagit fram en after sun som vi testade i Spanien på våren 2019 som visade sig vara en lyckad produkt som är klar för lansering. -Företaget har även undersökt att variera procenten på några av de aktiva ämnena för att optimera produkterna (fine tuning). -Undersökningen av en zinc baserad solkräm var dock en besvikelse. -På vintern 2019/2020 har företaget koncentrerat resurserna på att ta fram en SLS fri schampoo. Marknaden för en hälsosam schampoo (icke skadliga kemikalier) är enorm. -Marknadsundersökningsresa till Asien (Japan, Sydkorea, Hong Kong och Vietnam) gav resultatet att en satsning på den asiatiska marknaden kräver stora investeringar.